- mån 13 feb 2012, 12:21
#618338
Bilen är Volvo V70 D5 136 kW modellår 2008 manual. När bilen börjar rulla i friläge vid tomgång gungning.
Hastighet verkar vara av stor betydelse för det här symtomet. När bilen är att köra 60 km / t och frikast att rulla är tomgång ok. När hastigheten sjunker under 50 km / t visar symtom börjar tomgång 600-900 rpm. När hastigheten sjunker under valsarna 25 km / t på tomgång ändras tillbaka till det normala. Och samma vice versa. Jag började att beräkna lutningen genom att rulla 0 km / t och när hastigheten överstiger 25 km / t på både polka börjar och slutar i 50 km / t. När symtomen är "aktiviteter" som antingen en switch eller trycka bromsen till normal tomgång stabilitet. MAP är värt lite mer än 100 kPa, MAF-normalvärdet.
Hastighet verkar vara av stor betydelse för det här symtomet. När bilen är att köra 60 km / t och frikast att rulla är tomgång ok. När hastigheten sjunker under 50 km / t visar symtom börjar tomgång 600-900 rpm. När hastigheten sjunker under valsarna 25 km / t på tomgång ändras tillbaka till det normala. Och samma vice versa. Jag började att beräkna lutningen genom att rulla 0 km / t och när hastigheten överstiger 25 km / t på både polka börjar och slutar i 50 km / t. När symtomen är "aktiviteter" som antingen en switch eller trycka bromsen till normal tomgång stabilitet. MAP är värt lite mer än 100 kPa, MAF-normalvärdet.