Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag fick nyss upp meddelande för låg spolvätskenivå, tänkt på de några gånger tidigare när varningen kommit upp men skall
meddelande komma upp,släckas och sedan komma upp igen å hålla på så? Något fel eller helt normalt?
dst02 skrev:Ok, lika dålig precision i behållaren som på resten av bilen då :(
Du låter bitter, är det något annat du tänker på i dagsläget?

Med köpet av en helt datoriserad bil kommer det att dyka upp saker hela tiden, ungefär som med datorn hemma eller på jobbet. :-O)

Tom
Användarvisningsbild
av 1Burken
Det sitter en givare som på alla andra bilar... Skvalpar nivån så antar jag att den kan få indikation och den kan försvinna .
Jag tycker det är en klar förbättring att man kan kvittera bort larmet. på min gamla volvo hade man en stor varningstriangel i ansiktet även fast man tryckte kvittera.

Nu har jag fått för mig att den nya volvon larmar en gång vid låg nivå och en gång till när det är slut i behållaren... Så tror jag min fungerar och det tycker jag är mycket bra information.
av dst02
onkeltompa skrev:
dst02 skrev:Ok, lika dålig precision i behållaren som på resten av bilen då :(
Du låter bitter, är det något annat du tänker på i dagsläget?

Med köpet av en helt datoriserad bil kommer det att dyka upp saker hela tiden, ungefär som med datorn hemma eller på jobbet. :-O)

Tom
Ja rätt trött på bilen som varannan tur man åker är till verkstan numera :/
Berätta mera dst02.

En bil kommer alltid att ha fel, även när vi skriver år 2012.

Du har fortfarande nybilsgaranti. Ta småfelen, skriv upp dem på att göra listan, kör allting i en klump vid ett tillfälle och försök att njuta av bilen lite emellanåt. Det mår nog du och verkstan bäst av. Känner du att verkstan inte är samarbetsvillig, byt verkstad om du har möjlighet. Garantiåtaganden är inte bundet till din handlare och ska åtgärdas av alla auktoriserade verkstäder. Jag kanske slår in öppna dörrar här, men har du fått ett riktigt måndagsexemplar är det bara att beklaga.

Får man fråga vad du körde för märke innan?

Tom

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]