Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrNusse
Jag beställde en ny V70 D5 AWD 19/1 och fick mail dig att bilen är färdig byggd, tycker jag är riktigt snabbt. Brukar det gå så fort?
Användarvisningsbild
av onkeltompa
Bilbranschen är inne i en svacka, beställningarna är färre och kanske var din bil identisk med någon annan kund som avbeställt.

Du har kanske fått någon annans bil? Hemska tanke...

Tom
av MrNusse
ja man blir ju lite fundersam eftersom det är imorgon lördag 3 veckor sedan bilen beställdes och man säger räkna med 10-14 veckors leveranstid.

pratade med säljaren idag och dom försöker få upp bilen till Upplands Motor under nästa vecka.
av Steff 99
Din bil passade väl in på specen på en lagerbil som redan låg beställd i systemet.
av Tartryffel
Spelar väl ingen roll om det är "någon annans" bil från början så länge det du får är det du har beställt? Jag skulle ju bara bli glad då, om det nu inte passar väldigt illa att få bilen för tidigt.
av MrNusse
Nej det är ju sant, bilen är ju helt efter det jag beställt och är ganska välutrustad men tydligen är det lugnare januari och februari i fabriken. så jag är bara glad att bilen är på gång, sålde min gamla i veckan har åkt bmw 5-serie innan så får se hur det är att åka Volvo har inte gjort det på några år nu.
Användarvisningsbild
av onkeltompa
MrNusse skrev:Nej det är ju sant, bilen är ju helt efter det jag beställt och är ganska välutrustad men tydligen är det lugnare januari och februari i fabriken. så jag är bara glad att bilen är på gång, sålde min gamla i veckan har åkt bmw 5-serie innan så får se hur det är att åka Volvo har inte gjort det på några år nu.
Kan väl säga att det hänt en hel del med Volvobilarna de senaste åren. Åkte själv Audi quattro i 15 år innan köpet av XC, rattade även en privatköpt 855 med all utrustning på 90-talet och skillnaden är stor.

Kör V70 II i jobbet dagligen sedan 2010 och det var det som gav mig kicken att köpa en XC70 i stället för en Audi Allroad.

Volvon känns mer toolig och på gränsen till rå, vilket var det jag sökte. En Audi eller BMW sticker mer i ögonen på folk. Vi lever ju trots allt i landet lagom. Här kan du köra omkring i en Volvo för 600.000 och ingen bryr sig, förutom tjuven som självklart slickar sig om munnen.
Välkommen tillbaka till Volvo.

Tom
av MrNusse
Ja det håller jag ju med dig om, har åkt mycket bmw tidigare men nu när det är dags att byta och jag vill ha fyrhulsdrift är det svårt att välja en bmw när den hamnar nästan 200 mer med motsvarade utrustning. och dessutom följer ju förmånsvärdet samma ödet hehe.

så det fick bli en V70 D5 AWD R-Design med det mesta som går att beställa
Användarvisningsbild
av onkeltompa
MrNusse skrev:Ja det håller jag ju med dig om, har åkt mycket bmw tidigare men nu när det är dags att byta och jag vill ha fyrhulsdrift är det svårt att välja en bmw när den hamnar nästan 200 mer med motsvarade utrustning. och dessutom följer ju förmånsvärdet samma ödet hehe.

så det fick bli en V70 D5 AWD R-Design med det mesta som går att beställa
Du har en snäll bilpolicy på företaget antar jag? Hoppas att du inte parkerar på gatan hemmavid i en större stad, då kommer du garanterat bli av med R-prylarna.

Småtjyvarnas nya specialitet, delarna kan dock köpas tillbaka för en spottstyver på blocket och är tjyven inte för påtänd vid ingreppet kan bilen vara helt oskadad. :-O)

Tom
av MrNusse
Haha ja blocket kan man ju finna både det ena och det andra...

Ja man får ju hoppas man får ha grejerna ifred...

När det gäller nybilsbeställning idag kan man ju förhandla och pruta ganska så bra..

Det som är synd är att V70n inte fått den slimmade railsen som xc60 och v60 har så jag valde bort det helt.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]