Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ju redan varit/finns kampanjerm även om de inte är för att mota Alltrack i grind.

Förstår inte riktigt hur VW tänkt leverera bilar. Om de har 1 års leveranstid/-problem på vanliga Passat 170 TDI DSG 4-motion, hur skall de kunna leverera Alltrack med samma specifikation dessutom?
Enligt lokala handlaren här är leveransproblemen nu nere i normal nivå.

Både Alltrack och Passat är ju lågt prissatta jmf med t.ex. en snålt utrustad Subaru Legacy/outback där man inte ens kan få PDC från fabrik...
Alltrack med 170hk diesel, dsg, drag, xenon (premiumpaket) osv skulle ligga på ca 350k
Visst volvo är volvo men när det nästan skiljer 40-50.000 för "samma" typ av bil. XC70 2.4d AWD Summum mot VW Alltrack med Premiumpaket då undrar jag hur Volvo tänker. Hade det inte varit för den kampanjade automaten på Volvon så hade det ju varit ännu mer.
av Lövet
Du märker varför det skiljer i pris när du provkör bilarna. I jämförelse med Volvo så saknar Passat fjädring. Den är oerhört småhoppig och ljudnivån är långt högre.
andreas_lofgren skrev:Du märker varför det skiljer i pris när du provkör bilarna. I jämförelse med Volvo så saknar Passat fjädring. Den är oerhört småhoppig och ljudnivån är långt högre.
Japp, jag har märkt det, Passat är ju extrem sportig tunad i väghållningen, känns ju som att köra en sportbil, så "på" är hela tiden.

Volvo glider man fram i och talar bara om i ungefär vilken riktning man vill förflytta sig.
Lite OT kanske: Finansieringen vid bilköp påverkar totalkostnaden avsevärt.

Just nu verkar trenden vara att flera större Volvohandlare kryper ner rejält på räntan. Så i slutändan kanske en dyrare bil ändå inte blir så mycket dyrare.

Servicekostnaden påverkar också totalpriset, om man äger en bil länge. Bilia mfl. har sänkt priserna rejält de senaste åren. VAG mfl. verkar gå åt andra hållet.

Mina 5 cent

Tom
av jpu
kanske lite tidigt att döma ut Alltracks förhöjda komfortfjädring innan någon icke VAG-anställd har kört bilen...?

Jämförde min nya V70 mot kompisens nya Passat, att jag inte fick köpa Folka igen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]