Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Några här som har några teorier om varför det går tungt att sälja S80n på Blocket?

Priset? Mja, billigast sv-sålda D5 Summumen med likvärdiga mil på Blocket...
Årstiden? Är folk fortfarande köp-snåla och vägrar handla bil?
Bilmodellen? Är S80 D5 generellt en svår bil att sälja?

Tycker jag lagt ut en seriös annons med fina friska bilder och lagom med bra information.
Användarvisningsbild
av moose
Har kanske lite koll på läget å här är min teori.

-Sverige har blivit ett kombiland och det gör sedaner (inte bara s80) ganska kalla.
-Att ange olika miltal i annonsen känns oseriöst
-s80 har en stor andel köpare som brukar handla bil på bilfirma

Förövrigt känns både annons och skick på bilen bra och borde vara lättsåld till första intresserade spekulant.
Ibland kan billigast eller mycket billigare än övriga vara avskräckande då folk tror att "det måste vara något fel".
av ezone
Skulle tro att färgen får många att tänka om .. Vita bilar har enligt min erfarenhet alltid varit svåra att sälja.
Jag skulle själv aldrig mera köpa en vit bil . Har haft tre olika och alla har varit svåra att bli av med ..
Användarvisningsbild
av StringerBell
Variosboy skrev:Sverige har inte blivit ett kombiland, det har det alltid varit. :wink:
Fast mycket mera så på senare år. Om jag tänker tillbaka på 70 och 80-talet när jag var barn och vilka bilar mina kompisars familjer hade. Skulle gissa på 50/50 kombi / sedan. Barnfamilj idag och minst en kombi i familjen = 100%
Användarvisningsbild
av Knight8806
Jag ska ge mig på en gissning. Om jag som spekulant fick se den här bilen skulle jag allvarligt fundera på hur många original delar som bytts ut till bekostnad av de modifieringar som gjorts. Det är inte den vita färgen som avskräcker, eller motorn. De är populära, men hjulen och sänkningen... ja, det är en annan femma. Du har ju till och med en personlig nummerskylt!

Att många väljer herrgårdsvagnar i vårt land är ju klart som korvspad, men att fler väljer bort sedaner är befängt tycker jag. Med andra ord, S80-kunder väljer nog komfort framför "street tuning". Om jag fick välja skulle jag sälja bilen helt original och sänkningssatserna + fälgarna separat.
av Lövet
Knight8806 skrev: Du har ju till och med en personlig nummerskylt!
Den kan väl omöjligen vara ett så stort hinder, den ingår ju inte i köpet. ;)

Här är annonsen för övrigt, utan 20" och skylten: http://www.blocket.se/ostergotland/S80_ ... ?ca=11&w=3

Själv tänker jag på priset i första hand samt att jag saknar en bild på bilen med sommarhjul. Vinterfälgarna var inte så skojiga på bilen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu har jag titta på annonsen, och det första jag hajar till på är "milfusket" som moose också påpekat.
Hur seriös du än må vara så får jag känslan när jag ser en sån sak: "Vad är det mer som inte stämmer till 100%".
Så det skulle jag se till att rätta till med en gång om jag var du..
av Mwi
andreas_lofgren skrev: Själv tänker jag på priset i första hand samt att jag saknar en bild på bilen med sommarhjul. Vinterfälgarna var inte så skojiga på bilen.
Priset är väl ok billigast på Blocket är den ju vid motsvarande mil & utrustning. Men vinterfälgar är väl oftast inte så roligt på bild. Annars är det väl så att Volvo är kombi vilket innebär en begangnad XC 70 är lite bil för pengarna medan en Volvo sedan är väldigt mycket bil för pengarna när man köper begagnat.
Användarvisningsbild
av Knight8806
Den kan väl omöjligen vara ett så stort hinder, den ingår ju inte i köpet. ;)

Här är annonsen för övrigt, utan 20" och skylten: http://www.blocket.se/ostergotland/S80_ ... ?ca=11&w=3

Själv tänker jag på priset i första hand samt att jag saknar en bild på bilen med sommarhjul. Vinterfälgarna var inte så skojiga på bilen.
Oj, där ser man! Det gjorde lite skillnad.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]