Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rauken
Nu har någon j**el roat sig med att avlägsna mina motoremblem på bakluckan! Finns dessa att köpa på Volvo? Är dem dyra? De som fattas är D5 AWD.
Tacksam för svar.

//rauken
Användarvisningsbild
av 1Burken
De finns garanterat att köpa men jag vet inte till vilket pris.
Vart det några skador?? Jag funderar nämligen på att ta bort mina :-)
av Omek
Lätt att ta bort med en polygrip.

Sätt dit 1.6 D (Billigare än D5 + AWD)

1. Ingen snor det igen.
2. Mången blir snopen vid rödljuset.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
1Burken skrev:De finns garanterat att köpa men jag vet inte till vilket pris.
Ett av de bästa tipsen jag sett här på forumet är att avända en fiskelina och "såga" sig in i klisterskiktet mellan emblemet och luckan. Ger ingen åverkan på varken emblemet eller lacken. Klister-resterna på luckan tar man bort med T-röd eller liknande.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Racetwin2 skrev:
Ett av de bästa tipsen jag sett här på forumet är att avända en fiskelina och "såga" sig in i klisterskiktet mellan emblemet och luckan. Ger ingen åverkan på varken emblemet eller lacken. Klister-resterna på luckan tar man bort med T-röd eller liknande.
JA! Så gjorde jag det gick väldigt smidigt.
av basberoende
En liten fråga bara. Är det tvunget enligt dig att ha emblemen på bilen? Jag tycker personligen att det är "roligare" när det inte står något på bagagen och folk börjar fundera lite på va man har under huven och liknande.

På min d5 awd står det bara v70 classic (är en -07) och 740-raggarna kollade ganska storögda på mig när jag drog 3 helvarv på fullt ställ runt lycktstolparna när dom försökte sladda runt dom...

Så vill man jävlas med andra ska det inte stå något enligt mig, eller som någon sa innan sätta dit "sämre" emblem.
av Maximuspro
Racetwin2 skrev:

Jag värmde med varmluftspistolen en kort stund, kanske 10 sekunder, frugan tog sina naglar och bara bände bort dem, funkade kanon även på kompisens bil.

Lycka till!
av Novis01
Har man ingen fiskelina, så går det lika bra med tandtråd :-)
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]