Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RobbanS
Som sagt, gjorde service för ca 2 månader sedan, och då släckte dem lampan, några dagar efter börja lampan lysa och felmedelande kom upp om att jag måste göra service igen... Åkte till Rejmes, men utan resultat, demfelsökte bilen utan problem men det gick inte släcka meddelande, nån som råkat ut för det?? Dem på Rejmes så att dem aldrig varit med om liknande, så sitter jag med konstant felmedelande i ca 5min ??:-/ var gång jag startar bilen
Användarvisningsbild
av onkeltompa
Gå på Rejmes igen, kan de inte lösa detta ska de ta hjälp av Volvo. Detta borde inte kosta dig något, trots att garantitiden passerats.

Kan meddela att jag varit med om att Rejmes i Linköping lämnade ut en beggad bil utan att ha läst av felkoderna och inte slagit på bilen i VIDA, vilket gjorde att det fanns ett återtagande att åtgärda m.m. Hur kan man varudeklarera en bil utan att koppla upp bilen mot VIDA?

Snacka om dålig kundorientering, dessutom förlorar företaget pengar eftersom man kan debitera Volvo verkstadstid och eventuella delar vid återtaganden.

Byt verkstad.

Tom
Användarvisningsbild
av D5power
Detta står i VIDA:

Resetting the service reminder indicator (SRI)

Hint:
It is also possible to reset the service reminder indicator via VIDA vehicle communication.
The service reminder indicator is intended as a means of informing the driver that it is time to service the vehicle.

Carry out the following procedure to reset the service reminder indicator:
Ignition switch position I.
Press and hold the trip odometer reset button.
Ignition switch position II.
Wait for 10 seconds.
Release the reset button when the information lamp starts to flash.

The instrument beeps when resetting has been successful.
Användarvisningsbild
av RobbanS
Vojje skrev:Använder verkstaden den metoden också eller sker nollställningen med hjälp av Vida?
Det jag kunde se när jag var där så läste han av bilen om det va några felmedelande men nån apparat, o det var det inte, sen hur man går till väga via Vida vet jag ej.
Användarvisningsbild
av onkeltompa
Har det löst sig med servicelampan Robban?

Alltid intressant att få veta hur verkstäderna sköter kunderna.

Tom
Användarvisningsbild
av RobbanS
onkeltompa skrev:Har det löst sig med servicelampan Robban?

Alltid intressant att få veta hur verkstäderna sköter kunderna.

Tom

Tja, ringde han idag, och han har ej hunnit ta tag i det ännu, men lovade att han skulle kolla upp det nu i veckan, återkommer så snart jag vet mera
Användarvisningsbild
av onkeltompa
Tjena Robban,

såg i en annan tråd att du polestarat bilen.

Gjordes det hos Rejmes i samband med servicen för två månader sedan eller senare?

Tänker så här, vid optimeringen och om det var på en annan verkstad kunde du påtalat problemet med den tända servicelampan.

När teknikern skickade in polestar i bilen, var han uppkopplad mot Vida och kunde ha tittat på det där.

mina 5 cents.

Tom
Användarvisningsbild
av RobbanS
onkeltompa skrev:Tjena Robban,

såg i en annan tråd att du polestarat bilen.

Gjordes det hos Rejmes i samband med servicen för två månader sedan eller senare?

Tänker så här, vid optimeringen och om det var på en annan verkstad kunde du påtalat problemet med den tända servicelampan.

När teknikern skickade in polestar i bilen, var han uppkopplad mot Vida och kunde ha tittat på det där.

mina 5 cents.

Tom

Nej, det e flera månader emellan '! men det e alltid samma kille som servar bilen samt polestara den ,han var uppkopplat med en liten box, och sa att den inte känner av några felmeddelande, men vet inte varför
lampan inte släcks, får väl hoppas han hinner kolla upp det snarast.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]