Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sweborn
Väntar på leverans av en XC70, och eftersom det är en lagerbil är specen som den är.

Den har inte tidur, och jag funderar på om jag skall köpa till en extra meny i färddatorn för 4.900:- minus rabatt eller försöka hitta på något annat. Då läste jag på ett alternativt svenskt volvoforum att bilar utan tidur ändå har direktstart. Är det sant?

Eftersom jag enbart är intresserad av direktstart är tiduret ointressant om så är fallet. Är det någon på detta eminenta forum som vet hur det ligger till med detta.

Alternativ två är att försöka installera en fjärrstyrning. Är något förvirrad även här, krävs det att jag köper till tidur innan jag kan få en fjärrstyrning aktiverad? Har läst olika bud om detta.

VoC borde vara specat på alla bilar, det hade känts som en prisvärd funktion.
av Psyko
sweborn skrev:
Alternativ två är att försöka installera en fjärrstyrning. Är något förvirrad även här, krävs det att jag köper till tidur innan jag kan få en fjärrstyrning aktiverad? Har läst olika bud om detta.
För att få Volvos fjärrstart att funka krävs tidur i botten
Tartryffel skrev:Direktstart har du alltid. Det du köper till är tidur och eventuellt fjärrkontroll.

Själv har jag GPS-anslutning till min, köpte direkt från Webastos återförsäljare. Inte så dumt.
Låter som guld i mina öron. Kan jag bara knalla ut och starta värmaren är jag nöjd! :D

Den lösning du köpte direkt från en Webasto ÅF, vad heter och kostade den om jag får fråga? Kräver den inblandning av en Volvoverkstad för att fungera?
Har en V70 5D 08-årsm.
Gång på gång använder jag motorvärmaren (inställd på tid) blir så att jag möts av en varm bil men sen startar inte bilen!! Ingen varning om batteriet eller att bilen skulle inte tillåta värmaren att starta om betteriet är för dåligt!
Volvo säger att jag åker för korta sträckor för att bilen skall kunna ladda upp... hade bilen under laddning i helgen 3 dgr i följd!!!! ändå blev jag utan värme o start i mosrse!! It´s sucks VOLVO! för övrigt är jag mycket nöjd med bilen!
Någon vet nåt?/Tack/Lajos
1. Hej och välkommen till forumet!

2. Det finns ny programvara för detta med värmarens "batteri-hantering" som löste problemet för många när den kom nån gång i mitten på -09 om jag minns rätt.. Har inte haft batteri-torsk en enda gång sen dess..

3. En enkel och bra tumregel är att man ALLTID ska åka lika många minuter som värmaren varit igång! Nu är det ju svårt att veta exakt hur många minuter den varit på, men nu när det är runt -10 så går den säkert en halvtimme minst.. Jag brukar göra så att jag ställer tiduret 15 minuter senare än jag faktiskt vill ha bilen, den är då helt isfri och tillräckligt varm i kupén enligt mitt tycke.

4. Batteriet behöver troligen bytas ut på din bil vid det här laget om det varit djupurladdat av värmaren flera gånger..
Användarvisningsbild
av kave
lajo92 skrev:Har en V70 5D 08-årsm.
Gång på gång använder jag motorvärmaren (inställd på tid) blir så att jag möts av en varm bil men sen startar inte bilen!! Ingen varning om batteriet eller att bilen skulle inte tillåta värmaren att starta om betteriet är för dåligt!

Någon vet nåt?/Tack/Lajos
Byt batteri, verkstans så kallade test av batteriet är inte mycket nytta till. Jag hade samma fel på min och det löste sig direkt med nytt batteri, trots att verkstaden inte ville byta för de tyckte batteriet var ok.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]