Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ÖIVIN
Hej!Jag har en V70 2,4D -10. Jag skulle vilja styra tillslag av dieselvärmaren av en yttre styrning tex.en slutning. Hur gör jag det enklast? Finns det någon ingång på själva styrdonet till värmaren.Det sitter tidstyrning idag.
av Cox
Du kan styra detta genom att montera fjärrkontroll till värmaren, kostar 3600 plus ett par hundra lappar för mjukvaran.
Lämnar du in bilen till Volvoverkstad kostar allt med montage ca 5500 kr. Du sparar några lappar på att montera detta själv och lämnar in bilen för mjukvaran som laddas via Vida. Det är inte svårt att montera delarna som behövs själv.
Finns utmärkt beskrivning på Volvos tillbehörs sida.
av ÖIVIN
Hej.Med slutning menar jag att man kortsluter två kablar som påverkar "startar" dieselvärmaren.Detta gick ju att göra på mekaniska timrarnas tid.
Glömde säga att jag redan har en sändare och mottagare av ett annat fabrikat där jag får en slutning på 2 anslutningar på mottagaren.Det är dessa anslutningar som jag hade tänkt använda för att styra värmaren.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]