Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min V40-04 så gick det att låsa bilen innan alla dörrar utom förardörren var stängda!
Nu på min V70-09 så går inte detta, alla dörrar MÅSTE vara stängda innan jag kan låsa bilen på fjärrnyckeln!

Finns det nått sätt i menyerna att ändra detta?
Finns tråd(ar) om detta, saknar det också. Anledningen till att dom tagit bort det är väl att det blev för mkt inlåsta nycklar i bilarna, men grym funktion för oss som klarade hantera det 8) . Du kan dock låsa med fjärren med bagageluckan öppen, så låser bilen sig när du stänger luckan sen..
MY12 har då denna funktion om man inte har keyless. Förardörren måste vara stängd då kan man trycka på låsknappen på fjärren och när te.x bakdörren stängs så låser bilen sig. Går säker att uppdatera programvaran så man får denna funktion.

Mvh
Per
Willis skrev:Inget jag känner igen att man kan ändra på. Inte i min S60 iaf vad jag sett.
Men varför inte bara vänta tills alla dörrarna är stängda? :P
Funktionen e grym då man har ungar som ska tas ur bilstolen å bäras en bit, väldigt irriterande nu då både barn å nyckel ska hållas i..
Irriterande tills man vant sej kanske ska tilläggas, fast blir nog att höra med verkstan om man kan få den "tbx" som pergrein säger..
mickemick skrev:
Willis skrev:Inget jag känner igen att man kan ändra på. Inte i min S60 iaf vad jag sett.
Men varför inte bara vänta tills alla dörrarna är stängda? :P
Funktionen e grym då man har ungar som ska tas ur bilstolen å bäras en bit, väldigt irriterande nu då både barn å nyckel ska hållas i..
Irriterande tills man vant sej kanske ska tilläggas, fast blir nog att höra med verkstan om man kan få den "tbx" som pergrein säger..
Då är jag med! 8) :D
Jag måste sälla mig till de som inte förstår problemet. Öppna dörren, lås bilen med fjärren, stäng dörren. Då låses ju bilen när alla dörrar är stängda. Eller är det nåt fel på din bil och de övriga dörrarna inte låses när nån är öppen?
andreas_lofgren skrev:Jag måste sälla mig till de som inte förstår problemet. Öppna dörren, lås bilen med fjärren, stäng dörren. Då låses ju bilen när alla dörrar är stängda. Eller är det nåt fel på din bil och de övriga dörrarna inte låses när nån är öppen?
Det är precis den inte gör!!
Men det gjorde V40in-04
Vilka ere som inte förstår problemet btw?
Då är din bil annorlunda än min V70II. Den låste de dörrar som var stängda och larmade sedan på bilen när den sista dörren stängdes och då kom kvittens via blinkers.
andreas_lofgren skrev:Jag måste sälla mig till de som inte förstår problemet. Öppna dörren, lås bilen med fjärren, stäng dörren. Då låses ju bilen när alla dörrar är stängda. Eller är det nåt fel på din bil och de övriga dörrarna inte låses när nån är öppen?
Nej, inte på alla modeller. Samma på vår -08'a, alla dörrar stängda (exkl. bakluckan) för att låsningen ska fungera. Tex. bakdörr öppen och du låser, stänger dörren, och bilen förblir olåst.

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]