När jag hade min v70II 2,5FT var jag inne hos billia och frågade om det gick att få två blås, det skulle kosta runt 11000kr men då blir det orginal delar. Jag valde att byta bil istället.
Min är det dubbla utblås på original. Vad hade du för årsmodell??
De rören jag hade på bilden längst ned är helt raka. Men de var såpass stora invändigt att de gick över "kröken". Dock lutade de nedåt vilket du kan se på vissa av bilderna. De var 18 cm långa och hade maximal innerdiameter på 55mm om jag inte minns fel. Motsvarande rör borde alltså funka.
De är rätt billiga så det kan fungera att köpa och testa. Monterar du dem inte utan bara provar så går det ju alltid att lämna tillbaka dem. Jag själv provade mig fram.
Ok. Jag gör som du säger, du har ju koll!! Jag köper några och provar helt enkelt.
Laddar upp lite bilder när jag är klar. Blir en bilhelg framöver. Ska montera DVD:er på nackstöd (
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 7286.4296/) men kablarna ska självklart fällas in. Ska bli en Garmin installation likt din. Tänkte borra hål i luftutblåset och dra kablarna bakom... Om det finns plats. Sen ska det monteras delbart drag. Beställt för en timma sen

och sist men inte minst slutrör. Kan bli en vinge också när jag ändå håller på.
Ja just det! Höll på att glömma. Ska byta dekorpanelen ovanför handskfacket också. Förra ägaren har troligtvis haft en barnstol som har knackat ett par bucklor i den. Panelen ligger på köksbordet
Sugen som f#n att dra igång men först blir det en vecka i Österrike och en i Sälen. Det är mycket nu.
Förövrigt tycker jag det är skitkul att snurra runt på forumet. Mycket bra tips och ideér. Men det blir ju inte bättre än vi gör det!
Mvh Andreas