Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 1Burken
Hej
Jag håller på och jagar slutrör till min bil.
Motorn är 2,5ft med dubbla utblås, antar att rören slutar likadant som på D5.

Jag har kollat Jula och Biltema men hittar ingenting som jag tror passar.

Är det någon som har några tips??

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har haft Biltemas och har nu Julas på min Bil. Dock har de jag köpte utgått i sortimentet. Om du tittar på min senaste bil på Garagetlänken nedan så ser du de "nya" Jularören på den bild som är tagen bakifrån. På alla de andra bilderna så är det Biltemarören. Sök på "kromade ändrör" här på forumet så hittar du art.nr.

De fanns sist jag kollade även i kolfiberlook, 18 cm långa och kostade bara 95kr/st. Har hållt hur bra som helst.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hä rär de två olika. Jula överst och Biltema nederst. Bilemas var raka med gick ändå att få på hyfsat OK tros att slutröret på Volvon slutar i en "böj".

Lassemal här på forumet tipsade om Julas och det tackar vi för :)

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av 1Burken
Jag har faktiskt läst den där tråden flera gånger :-D
Men Jula har inte kvar dem i sortimentet (ringde och kollade) och jag får ingen fason på vilken modell jag ska välja från biltema.
Får för mig att det inte fungerar om hela slutröret är rakt... Stämmer det?
Om ni tittar på biltemas sida http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... ror-79460/
Vilket skulle ni välja??
Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Racetwin2
De rören jag hade på bilden längst ned är helt raka. Men de var såpass stora invändigt att de gick över "kröken". Dock lutade de nedåt vilket du kan se på vissa av bilderna. De var 18 cm långa och hade maximal innerdiameter på 55mm om jag inte minns fel. Motsvarande rör borde alltså funka.

De är rätt billiga så det kan fungera att köpa och testa. Monterar du dem inte utan bara provar så går det ju alltid att lämna tillbaka dem. Jag själv provade mig fram.
av Sievers
Hej! Är ny på forumet. Jag har monterat 2st art 79-468 (biltema) det blev bra tycker jag. Kommer att lägga upp bild i morgon
av Mccartney
När jag hade min v70II 2,5FT var jag inne hos billia och frågade om det gick att få två blås, det skulle kosta runt 11000kr men då blir det orginal delar. Jag valde att byta bil istället. :)
Användarvisningsbild
av 1Burken
När jag hade min v70II 2,5FT var jag inne hos billia och frågade om det gick att få två blås, det skulle kosta runt 11000kr men då blir det orginal delar. Jag valde att byta bil istället.
Min är det dubbla utblås på original. Vad hade du för årsmodell??
De rören jag hade på bilden längst ned är helt raka. Men de var såpass stora invändigt att de gick över "kröken". Dock lutade de nedåt vilket du kan se på vissa av bilderna. De var 18 cm långa och hade maximal innerdiameter på 55mm om jag inte minns fel. Motsvarande rör borde alltså funka.

De är rätt billiga så det kan fungera att köpa och testa. Monterar du dem inte utan bara provar så går det ju alltid att lämna tillbaka dem. Jag själv provade mig fram.
Ok. Jag gör som du säger, du har ju koll!! Jag köper några och provar helt enkelt.
Laddar upp lite bilder när jag är klar. Blir en bilhelg framöver. Ska montera DVD:er på nackstöd (http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 7286.4296/) men kablarna ska självklart fällas in. Ska bli en Garmin installation likt din. Tänkte borra hål i luftutblåset och dra kablarna bakom... Om det finns plats. Sen ska det monteras delbart drag. Beställt för en timma sen :-) och sist men inte minst slutrör. Kan bli en vinge också när jag ändå håller på.

Ja just det! Höll på att glömma. Ska byta dekorpanelen ovanför handskfacket också. Förra ägaren har troligtvis haft en barnstol som har knackat ett par bucklor i den. Panelen ligger på köksbordet :-D

Sugen som f#n att dra igång men först blir det en vecka i Österrike och en i Sälen. Det är mycket nu.

Förövrigt tycker jag det är skitkul att snurra runt på forumet. Mycket bra tips och ideér. Men det blir ju inte bättre än vi gör det!

Mvh Andreas
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]