Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag betalade 3750:- sist (för Ditec), så priset för en behandling går det nog att förhandla om. Jag gör alltid behandlingen på ny bil på en gång. Då är lacken skyddad från början. Min förra bil var svart och Ditecbehandlad från dag 1. Den tvättade jag i maskin och den var som ny.
LordVader skrev:
D5power skrev:Hur mycket tar ÅF (Volvo Handlaren) ?
Rejmes i Örebro tar 1995 vid leverans av ny bil. Ordinarie vet jag inte.
Behandling med Smartab Silver Seal.
Mmm..Det är det vanliga priset för denna typ av lackskydd som håller ca: 6 mån. Åtminstone tar rekondfirmorna samma pris för Silver Sealen.
matzen10 skrev:
LordVader skrev:
D5power skrev:Hur mycket tar ÅF (Volvo Handlaren) ?
Rejmes i Örebro tar 1995 vid leverans av ny bil. Ordinarie vet jag inte.
Behandling med Smartab Silver Seal.
Mmm..Det är det vanliga priset för denna typ av lackskydd som håller ca: 6 mån. Åtminstone tar rekondfirmorna samma pris för Silver Sealen.
Ja det kan jag tänka mig. Rejmes tycker jag är dyra på nästan allt...

Fick behandlingen gratis tack vare problem med nya bilen..

Får väl göra om lackskyddet själv till hösten, har den fördelen att jag kan köpa smartabs produkter själv.
Många tittar på vad det kostar FÖRSTA gången för en lackförsegling. Ditec och Diamondbrite har ung. samma pris första gången, sen skiljer det sig. Med Ditec ska man in var 18:e månad för bättring av skyddet för att behålla garantin på jobbet, brukar kosta halva första jobbet ca 2000-2500:-. Med Diamondbrite förseglar man 1 gång sedan inget mer på 6 år.
Finns ju andra firmor som också kan lackförsegla, kolla dom också.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]