Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobson
Har Kinetic säten och förarstolens sittdyna är sprucken efter 10000 mil :cry:
Har Volvo nån Goodwill på dyligt och är det svårt att byta själv :?:
Vad kostar sitsen :wink:
av oldtimersmc
Koplla med bildelsbasen
av AndreasGLT
Farsan köpte en Kinetic och när den stod i bilhallen var stolen sprucken, det var ett vanligt fel sa säljaren så helt klart ska du höra med dem.
av nystrom
Jag har också en kinetic och den har rullat 9400 mil nu och jag ser att de är på väg att börja spricka...
Skriv gärna här hur de gick:)
av Oscar94
Har bytt stolssitsen . Man liksom häktar av och på själva överdraget.. Finns på bildelsbasen eller nån volvoskrot inne större kostnad.
av tobson
Kostar i min Volvobutik 2700 inkl moms.
Volvo byter GRATIS på alla bilar om de är max 3 år :D
Min bil är 3,5 år :(
av Johnny83
Klädslarna man byter till, är av en liten annan variant. Så du kan komma se en liten skillnad på dem.
Detta bara för att det varit så mycket problem med dem.
Själva sömmen är placerad på ett annat ställe och inte där man sitter. Har bytt på kanske på 7-8 bilar
Användarvisningsbild
av roadside
Jag ska in för byte av mina framstolar. En undran är hur det det går med baksätet. Lär väl spricka där också tids nog.
Ska man kräva byte där också eller?
Användarvisningsbild
av OFFO
Johnny83 skrev:Klädslarna man byter till, är av en liten annan variant. Så du kan komma se en liten skillnad på dem.
Detta bara för att det varit så mycket problem med dem.
Själva sömmen är placerad på ett annat ställe och inte där man sitter. Har bytt på kanske på 7-8 bilar
Vet du om det fortfarande byggs nya bilar med den dåliga klädslen ? Jag har en XC70 Momentum men den tygklädslen verkar skilja mot V70. Verkar som det finns två kinetic versioner ?
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]