Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefanus
måste man verkligen byta hela sjället ? eller räcker det med armen ? enligt meken så måste man byta hela ,
att det var kulan som var utnött , xc 70 2008
Användarvisningsbild
av VolvoB20
12.000 kr tog volvo för att byta min utslitna plastkula som kostar 25 öre.

Numera finns väl en sats så man kan byta bara plastkulan till en bråkdel av kostnaden.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är billigt att köra diesel har jag läst i pressen....

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Pressen har rätt. Det är när det inte går att köra som det kostar pengar.
av stefanus
ordinarie pris var kring fem tusen , han måste lös med ventilkåpa spridare ,bränslerör , jag kan inte se att kulan är så sliten , men plastarmen är sliten , låsningen för kulan ..
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Pressen har rätt. Det är när det inte går att köra som det kostar pengar.
Aha, då e jag med. Min bensinmotor drar extremt lite soppa när bilen sår still och motorn är avslagen, så den är billig när den står still, lite tvärt emot en diesel mao :-)

/martin

Ps. Hoppas det ordnar sig till en human peng.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag skrev inte att det kostar pengar när man inte kör, utan när det inte går att köra.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Jag skrev inte att det kostar pengar när man inte kör, utan när det inte går att köra.
Jag försökte kontralite fyndigt på din humoristiska kommentar, men jag skall försöka tona ner det i framtiden.

/Martin
av basberoende
det känns som att allt är jävligt dyrt att laga så fort det är en dieselbil.
Men för att återgå till ämnet. Jag bytte i veckan nu armen till spjället på min -07 med den nya armen. Armen kostade 46:- och dom gjorde åten en kalibrering då utan någon kostnad när jag gjorde mycket annat samtidigt.
av stefanus
Så du bytte bara armen .. den sitter ju väldigt bra till , läste i en annan tråd om detta att den kallibrerar sig själv efter några starter ...
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]