Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heffa
Nyss köpt en V70 2,5ft, 2009 med automat. Den ska snart in på service och jag velar fram och tillbaka om jag ska låta dem effektoptimera med polestar eller inte. 58 hk extra borde vara trevligt men jag vet inte hur det kommer att kännas. Gör automatlådan att jag inte känner effektökningen lika mycket. Vore kul att höra argument för och mot. Jag drar inte tunga släp så ofta men kör fulllastat en del. Kör inte heller så många mil om året, ca 1500.
Användarvisningsbild
av Anders E
Oj oj oj, du kommer få dig en överaskning!
Du kan ju även växla manuellt.
av Familyman
Jag är nyligen invigd i sammanhanget gällande Polestar kombinerat med automat.
Bilen(2.4D Polestar MY10 Aut.) hämtades ut i fredags i förra veckan och jag har hunnit avverka ett antal mil sedan dess. :lol:
MEN jag kan säga en sak... Herrejeflar vad det skickar på!!!
-
Det är ju självklart rätt individuellt, men känslan att tygla "monstret" med en automatlåda är himmelskt.
Så jag instämmer i kören: Polestar + Automat ......KÖP!
Användarvisningsbild
av hollan
som natt och dag! kör själv polestarad 2,5ft aut visserligen hade jag 231hk och fick 258hk men vilken skillnad på din 09a så får du ungefär en ford fiesta motor till :lol:
av Familyman
heffa skrev:Tack för svaren det stödjer mitt beslut. Ni verkar ju väldigt positiva. Nu har jag stora förväntningar när jag hämtar bilen i kväll.
Du kommer med all säkerhet att bli nöjd, men som sagts tidigare..
Ta det lilla lugna, för det kan vara aningens förrädiskt med automat+power. :twisted:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]