- mån 16 jan 2012, 23:06
#608187
Tjena,
med lite sorg i hjärtat är det nu dags för oss att göra oss av med gamlingen. Allt pekar just nu mot ännu en S80 fast dieselkvarn och i "Ember Black" 8) istället!
Dock är vi inte hundra på om det blir ännu en bil med Four-C eller inte.. Till funderingen, tills nu så har vi bara kört S80s med "Four-C-chassit" och 18-samt 17"-fälgar. Vilket kan på underlag som vi kör på - det blir en hel del kullersten och lite sämre vägar - vara lite obekvämt ibland. Så frågan är väl egentligen hur standardchassit eller "komfortchassit" som dem kallar det står sig mot Four-C:et i de nämnda underlagen? Står nu i kvalet att välja antingen just Four-C eller Polestar. Det tyngsta argumentet dem båda emellan är att Polestar kan man "montera" i efterhand (vilket troligtvis inte blir av isf), det kan man inte med Four-C. Men som sagt, vi har aldrig kört en S80 med standardchassi, vad säger ni?
Måste dock sträcka lite på smilbanden och säga att det är ett väldigt angenämt "problem".
med lite sorg i hjärtat är det nu dags för oss att göra oss av med gamlingen. Allt pekar just nu mot ännu en S80 fast dieselkvarn och i "Ember Black" 8) istället!
Dock är vi inte hundra på om det blir ännu en bil med Four-C eller inte.. Till funderingen, tills nu så har vi bara kört S80s med "Four-C-chassit" och 18-samt 17"-fälgar. Vilket kan på underlag som vi kör på - det blir en hel del kullersten och lite sämre vägar - vara lite obekvämt ibland. Så frågan är väl egentligen hur standardchassit eller "komfortchassit" som dem kallar det står sig mot Four-C:et i de nämnda underlagen? Står nu i kvalet att välja antingen just Four-C eller Polestar. Det tyngsta argumentet dem båda emellan är att Polestar kan man "montera" i efterhand (vilket troligtvis inte blir av isf), det kan man inte med Four-C. Men som sagt, vi har aldrig kört en S80 med standardchassi, vad säger ni?
Måste dock sträcka lite på smilbanden och säga att det är ett väldigt angenämt "problem".
