Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
Hej!

På min nya beg. V70 MY11 såg jag en kväll att det lyser en liten grön lysdiod(?) framför knapparna till främre takbelysning.
Den lyser fortfarande efter att ha låst bilen, men slocknar efter en stund.
Den lyser liksom upp området runt växelspaken med ett svagt, svagt sken.

Jag finner inget om det i manualen, någon som vet?
Användarvisningsbild
av MartinS
Den skall bara lysa lite för att det skall bli mysigt :-)

/Martin
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Mood light kallas det. I min smak är den alldeles för svag. Det finns en till i takbelysningen till passagerarna bak och inte heller den märks. Kollade i min brors nya A6:a och samma där - den finns men är mycket svag.

Jag hade gärna haft möjligheten i menyn att ställa den i olika styrka men nu är det som det är....
av Mr T
Såvida det inte är så att "lampan" bara finns på vissa MY11'or så måste den lysa jättesvagt för jag har haft min MY11'a i ett och ett halvt år inte tänkt på att det lyser nånstans :D

//Mr T
Användarvisningsbild
av LordVader
Jag hade gärna sett en något starkare belysning på min my12. Eller möjligheten att själv ställa styrkan sin racetwin skriver.

På my12 är det även belysning på fötter och bakom mitt konsolen, vet ej hur det är på my 11.
Användarvisningsbild
av apersson850
Svagt lyser det, det gröna ljuset, men det är fullt märkbart i alla fall. Ställ bilen någonstans där det är mörkt runtomkring (ingen gatubelysning) och lägg något på mittkonsollen. Du kommer att se skillnad om du täcker över det gröna ljuset eller ej. Det ger ett svagt ledljus i bilen, och det är väl det som är tanken.
av LasseL
Ja, det är så svagt att jag inte såg det förrän jag parkerade en mörk kväll, långt från gatubelysning.

Det konstiga är att det inte är nämnt i manualen (som f.ö. har med allt).
Användarvisningsbild
av LordVader
LasseL skrev:Ja, det är så svagt att jag inte såg det förrän jag parkerade en mörk kväll, långt från gatubelysning.

Det konstiga är att det inte är nämnt i manualen (som f.ö. har med allt).
Låg och läste manualen ikväll, där benämns det som teater belysning.:grin:
av LasseL
Hmm.... i den tryckta manualen? Vilken sida i så fall?
Finner det inte i den på nätet (kollade både MY11 och MY12)...
Användarvisningsbild
av LordVader
LasseL skrev:Hmm.... i den tryckta manualen? Vilken sida i så fall?
Finner det inte i den på nätet (kollade både MY11 och MY12)...
Sidan 91 i den tryckta manualen, där benämns det som bekvämlighetsbelysning men i registret som teater belysning. :oops:

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]