Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Nu så har mekanikern bytt ut kompressorn till ac´n på bilen och allt verkar funka bra den ca 1 milen Jag har mellan ÅF å hemmet.
Tyst och fint och utan gnyende ljud som man irriterat sig på ett tag. Hoppas eländet håller längre än de knappa 1400 mil som den originalmonterade skiten höll.

Härnäst att lämna in bilen för gnekande dörrpaneler bak och ett krafsande ljud vid krypkörning på 2an med halv nertryckt koppling samt ett
rasslande ljud vid uppväxling från 2an till 3an när man möter kopplingen med lite gas.

Summering: Hur kass kvalitet är volvo och hur illa plockar man ihop bilarna i torslanda???
Användarvisningsbild
av onkeltompa
dst02 skrev:ppas eländet håller längre än de knappa 1400 mil som den originalmonterade skiten höll.
Menar du att den nya skulle vara bättre skit?

Är själv på ingång med misstänkt havererad kompressor och vill ha lite input. Min bil har rullat 4000 mil.

Tom
av qwerty
Sitter i skrivande stund och väntar på att verkstaden ska ringa så jag får hämta min bil efter att ha fått ny ac kompressor gratis som åtgärd av volvo.
av dst02
mikaoj skrev:
dst02 skrev:50 mil med nya kompressorn och ljudet är tillbaka. Blir att åka till verkstan imorgon igen å få ny tid å ännu ett besök.
hur låter ljudet?

Ett ulande ljud så fort kompressorn går, lättast att höra vid låga hastigheter eller när bilen står på tomgång, ljudet ändras efter varvtal.
av dst02
onkeltompa skrev:
dst02 skrev:ppas eländet håller längre än de knappa 1400 mil som den originalmonterade skiten höll.
Menar du att den nya skulle vara bättre skit?

Är själv på ingång med misstänkt havererad kompressor och vill ha lite input. Min bil har rullat 4000 mil.

Tom
När bilen var ny så hördes de absolut ingenting (precis som på alla andra V70 Jag kört oavsett motor), efter ca 1400 mil och
vädret började bli lite kallare (neråt ca 12 plusgrader) så kunde Jag höra ett lätt ulande från kompressorn, ljudet blev mer å mer intensivt
och lagom till första servicen vid 2000 mil så bad Jag mekanikern kolla på de, han gjorde en felsökning med felsökningskoden "D5", han påstog att inget var fel utan att den helt enkelt kan låta, inget Jag köpte utan lämnade in bilen på nytt ca 100 mil senare och fick en ny kompressor på garantin.
Bilen gick tyst ca 30-50 mil och nu är det samma sak igen. Bilen var inne igår men utan att min nya personlige servicetekniker kunde hötra något ljud, eftersom Jag själv legat i magsjuka i några dagar kunde Jag inte själva lämna in bilen som farsgubben istället fick göra så Jag kunde aldrig få chansen att lyssna efter ljudet själv.

Så nu står Jag här med en kompressor som låter illa igen och bilen har just nu rullat 2450 mil
av atlas04
Har just fått ny kompressor på Volvo:s good will som går ut någon gång
i slutet av mars, den gamla tjöt emellamåt.
Remspännaren var redan bytt enl Volvo
av loyd
finns tydligen 2 olika tillverkare .. valeo samt sanden.

minn byttes nu i veckan med .... tydligen ska 2010 V70 II ha sandens kompressor ??

frpgan är om båda tillverkare gör lika kassa ?
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]