Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tankluckan är borta på min V70-09. En ny är beställd hos Volvo och jag undrar nu om det är någon som vet ifall det är lätt att sätta dit tankluckan, om jag ska göra på något särskilt sätt eller, vad jag helt enkelt INTE bör göra?

TACKSAM för svar eftersom jag vill få dit min tanklucka snarast! :)
Vet tyvärr inte hur man sätter dit den men det går nog att gissa när du får den nya luckan. Kanske kan du be någon mekaniker göra det direkt för en hundralapp eller liknande bara för att vara säker på att man inte förstör något. Det är lu lätt när det är lackad plast.

Kanske kan någon här på forumet skaka fram monteringsinstruktionen? Det skall finnas sådana även för reservdelar har jag för mig.

Tror du inte att det skulle kunna vara något annat än försök till bensinstöld? Nu på vintern händer det att tankluckorna fryser och kanske har någon gjort sönder sin egen och helt enkelt stulit din i samma kulör? Min satt fast häromdagen och jag fick trycka på öppnaren två gånger och sedan lirka med ett kreditkort för att få upp luckan. Finns ju ingen anledning för en bensintjuv att ta själva luckan.
Den sitter dåligt fast. På min förra V70 (-09) trillade den loss många gånger (den färgade brickan från den svarta plasten) när man skulle tanka. Det känns som om den sitter bättre nu (-12), men jag har inte precis ryckt och slitit i den.

Och ja- den är lätt att sätta dit. Man skjuter den bara i spår. Det är väl därför den lossnar lätt :(

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]