Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LordVader
Hämtade min nya XC70 D3 Aut Summum igår från ÅF, med en hel del "lulllull"till. :D Tyvärr förtogs HELA känslan av att hämta ut en ny bil av när jag upptäckte ett ögonbryn prydligt och väl synligt inlackat vid passagerardörrens handtag. Någon med rödton i håret på Volvolacken? ??:-/

Att det sluppit igenom Volvos kontroll och ÅF är en gåta! Nu måste bilen in på slipning av dörren och omlack, kul på ny bil :cry:

Dessutom hade någon inte följt ordersedeln utan monterat dubbade vinterdäck av betydligt sämre kvalité... Tur man är skarpsynt och granskar allt, men tyvärr redan hemkommen. Den person som inte kollat utan bara sett att det är dubb hade fått något helt annat än vad man betalat för.Trist är förnamnet!

Annars verkar bilen mycket trevlig, fick åka med dottern till akuten igår på småvägar i snö, och den gick verkligen exemplariskt i mörkret och halkan!

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av martink82
AJ! AJ! AJ! :evil: Låter inte kul att behöva lacka om.... Ibland skulle man vilja "slipa till" de ansvatiga så att säga :twisted: Man kan bara ställa sig frågan hur de själva skulle ha sätt på saken, om det var deras bil??? :shock:
Fast på sätt och vis kan jag förså deras avund... :lol: Bilen är Supersnygg!!!!!! :D Inredingen är klockren!!!
Det kallar jag en lyxinredning!!! :D

Det är bara att ta av hatten och GRATULERA!!! :-)-)

Mvh
// Martin
Användarvisningsbild
av Brainy
Riktigt fin bil! Visade för frun och hon höll med! Men tyvärr inte tillräckligt mycket för att falla för fällan när jag frågade om vi inte skulle ta och byta upp oss till en 2012a :lol:

Trist med leveransfelen, hoppas de blir åtgärdade på ett smidigt och bra sätt!
av Lövet
Jag skulle mycket hellre ta ett litet hårstrå i lacken än en omlackad yta. Det blir alltid nyansskillnader och det är värre. Om hårstrået sitter på själva handtaget så är förstås problemet med nyansskillnad lägre eftersom det inte är samma yta.
av Tarsiger
Fina bilder må jag säga, ser ljust och luftigt ut!
På två av dem ser det ut som att skinnklädseln är Standard (eller vad det heter), inte Dynamic. Det är ingen prisskillnad och min säljare föreslog utan diskussion Dynamic. När jag frågade om detta sa han att över 90% av kunderna nu vill ha Dynamic men att Standard också kan väljas.
Det vore intressant att veta om du gjorde ett medvetet bortval av Dynamic och vilken fördel du i så fall såg (eller kanske kände) med Standard.
Användarvisningsbild
av LordVader
Knight8806 skrev:Det var faktiskt en intressant punkt. Sitter repan på handtaget eller på själva dörren?
Stort tack för alla trevliga kommentarer, det värmer! :D

Tyvärr sitter repan på dörren cirka 5 cm från handtaget. Kunde det inte varit nån albino som hårat av sig :wink:

Det kommer bli en omlack, men det är "bara" klarlacken som behöver slipas av och läggas på ny, det är väl en liten tröst. ÅF var uppriktigt förtvivlad över dels ögonbrynet och däcken, men däcken är ju en bagatell som lätt går att fixa.

Jag kommer få en Smartab lackkonservering med Silver Seal samt eventuellt montering av extra backljus som tröst, backljusen får jag hålla med själv, men verkstaden står för arbete och kablage. :)
Användarvisningsbild
av LordVader
Tarsiger skrev:Fina bilder må jag säga, ser ljust och luftigt ut!
På två av dem ser det ut som att skinnklädseln är Standard (eller vad det heter), inte Dynamic. Det är ingen prisskillnad och min säljare föreslog utan diskussion Dynamic. När jag frågade om detta sa han att över 90% av kunderna nu vill ha Dynamic men att Standard också kan väljas.
Det vore intressant att veta om du gjorde ett medvetet bortval av Dynamic och vilken fördel du i så fall såg (eller kanske kände) med Standard.

Det där ville jag inte höra :shock:

Pratade med säljaren extra noga innan beställning om skilladen på olika klädslar. Enligt henne så är Dynamic "sportstolar" med fastare stoppning, är det så? Eftersom jag bröt ryggen för 1½ år sedan så ville jag ha max komfort så hon rekommenderade Standard.

I deras XC70 demobil sitter stolar med extremt mjukt svart skinn, får för mig att sitsen(inte sidostöden) även är mindre "skrovlig" än på standardstolarna, vore intressant om någon vet. I såna fall visste hon nog inte vad skillnaden är, eller vad som satt i demobilen, och det tycker jag skulle vara tråkigt eftersom jag verkligen gillade ytan på lädret.
Användarvisningsbild
av LordVader
matzen10 skrev:Kanonfin invändigt!
Ska tuta på dej med min Toyota ifall jag ser dej på R50 ;-). Vad har du för gul jacka på dej när du fotar? minst lika viktigt som inredningen i övrigt :-))

M V H
---> Matzen
He he! Det får du gärna göra!! Jag håller ögonen öppna som vanligt.

Jag såg reflektionen i ratten när jag kommit in och gick inte ut igen för att ta en ny bild... ;-// Jackan är nån typ av skaljacka för de modiga(?) som vågar åka slalom (själv håller jag mig till längdskidor, känner mig som Stig-Helmer även där! :P )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]