Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fått ett meddelande att jag skall boka en tid för service, vad skall jag tänka på?
Ditt medelande dyker upp när det är kanske 1 mån/100 mil kvar till service. Efter denna tid gått kommer det stå DAGS FÖR SERVICE efter ett tag om du inte utfört sevice kommer det stå TID FÖR SERVICE ÖVERSKRIDEN.
Denna info står med största sannorlikhet i instruktionsboken.. ta en kik i den

Som man brukar säga RTFM !! (Read the fu..ing manual!) ;)
Jag tror nog att man kan köra ca 100 mil eller 2 mån efter meddelandet dyker upp alt efter 14 mån. Längre skulle inte jag våga vänta med tanke på garantier mm. Maskinellt är det naturligtvis knappast något problem om bilen har olja mm.

VW/Audi har också 3000 mils intervall men på 2 år vilket gör att man kan köra ca 2300 - 2800 mil mellan servicetillfällena. Det gör att man alltså typ halverar servicekostnaden om man kör få mil per år.

Återförsäljarna som säljer VW och Audi är nog mindre glada. Volvo är duktiga på att tjäna pengar efter själva köpet.
På tjejens S40 så var meddelandet "Boka tid för service" kanske 2v. Jag fick också "Boka tid för service" på V60:in nu i torsdags har tid den 25/01-12 för några andra garanti jobb så jag ska höra om dom får plats med servicen då också. Ska kolla exakt hur länge denna text är kvar är ju ca:3v kvar till servicen.
Min V70II begynte å melde om å bestille time for 1 mnd og 1800 km siden. Har ennå ikke kjørt 20 000 km eller over ett år, så begynte vel tidlig å varsle synes jeg. Men skal inn på service over neste helg.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]