Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av quasar
Den automatiska Bluetoothsynken till min iphone 4 fungerar inte som den ska.

Efter lite längre frånvaro uteblir den helt, och jag måste då starta om BT i telefonen, innan bilen hittar den igen.

Om någon vecka ska jag uppgradera mjukvaran i färddatorn, i ett försök att lösa problemet (som jag inte tror beror på telefonen) - men tills dess:

Någon som upplevt detta, råd, tips?
av Cox
Det beror inte på bilen kan jag säga, utan på Iphonen som är helt kass när det gäller blåtand.
Har själv en Iphone och tappar tfn kontakten måste man ansluta igen. Apple anser tydligen att blåtand inte är ett viktigt protokoll att stödja på ett normalt sätt. Vad jag vet finns inte ens valet att ställa in så att tillbehören ansluter per automatik, så jag kan vara säga bra jobbat Apple ......
av Peanuts
Du måste nog ha en vit bil med ett äpple som logga på bakluckan för att det ska fungera felfritt. :)

Tyvärr kan jag inte komma med någonting konstruktivt, min blåtand(MY11) har fungerat felfritt med de olika telefoner(Android) jag har använt till den.
av Cox
Japp eller glastak med Applelogga, jag har testat olika tillbehör med blåtand förutom bilen, och tfn beter sig likadant med alla blåtands anslutningar oberoende på om det är en bil, headset eller något annat. Tur att man inte pyntat för skräpet iaf
Användarvisningsbild
av apersson850
Ena dottern har nyss skaffat ajfån 4S. Vi testade att koppla upp mot bilen. Telefonen lyckades inte ansluta till bilen, men bilen kunde ansluta till telefonen.
Sen vet jag inte om det fungerat för henne efter det. Hon bryr sig inte alltid om det, för hon är i den åldern då det tycks vara bättre att kommunicera genom att skriva på ett pilligt tangentbord än prata med folk.
Märkligt...

Enligt mina erfarenheter så är det iPhone som synkar bäst av alla! Har provat HTC, Nokia, SEs värstinglurar men ofta är det något som inte funkar där eller att man måste återansluta varje gång man hoppar in i bilen t.ex. Med iPhone har alla funktioner fungerat från dag 1. Nu har jag en V60 T6 R-design (hämtad för bara två veckor sedan) med bl.a hi-tech premium sound och det funkar underbart bra! Allt från kontakter och röststyrning till att köra ipod/spotify via blåtand. Klockrent ljud med!

Har du provat att uppdatera iPhonen?
av dst02
Jag har anslutit min gamla iphone 3gs, sambons 4a å min nya 4a utan några problem alls, mina 2 lurar fick Jag söka bluetooth på ca 10 gånger innan de funkade men sen har de funkat utan problem hela tiden. Imorse trodde Jag att de va nåt fel på skiten då den inte ville koppla upp sig med min nya iphone 4 men de visade sig efrer några försök att tjejen råkat ta min iphone 4 med sig från bilen så de va inte så konstigt om den inte ville ansluta 2 km bort :p
av Cox
Problemet med 4:an är inte att ansluta utan att få den att återansluta per automatik, när tex tillbehöret varit utan för räckvidden. Eller har jag missat någon dold meny i den? En "vanlig" telefon kanman ju ge tillstånd att ansluta automatiskt någon sådan inställning till 4:an har jag inte hittat. Så tala gärna om för mig om det finns ! :D
av Steff 99
Jag har inga problem alls med min iphone 4 hoppar i o ur bilen ofta och den återansluter direkt.
Kan inte komma på att den missat någon gång.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]