Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det att ställa in så att rösten från Volvos inbyggda gps INTE sänker musikljudet?
hansandreasson skrev:Går det att ställa in så att rösten från Volvos inbyggda gps INTE sänker musikljudet?
Du får lov att stänga av Gps ljudet helt om du vill undvika att stereon ska påverkas.
Menar du att om jag skruvar ner GPS-ljudet helt så sänks inte musiken alls? Testar imorgon på väg till jobbet.
hansandreasson skrev:Menar du att om jag skruvar ner GPS-ljudet helt så sänks inte musiken alls? Testar imorgon på väg till jobbet.
Ja ta av röstljudet helt, det funkar iaf för mig.
Att sänka volymen funkar inte. Den sänker musikvolymen ändå. "Stänga av röstvägledning" låter lovande. Var ligger det valet?
I någon av inställningarna under Navigation. Exakt var minns jag inte. Då får jag gå och titta, eller fuska och tillgripa bruksanvisningen!

Kom på att jag har en PDF-manual i datorn. Navigation - Inställningar - Vägledningsalternativ. Där kan du stryka röstvägledningen.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]