Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Camilla69
Är nybliven Volvo-ägare och har blivit erbjuden ett serviceavtal till min V70, -09 för 296:- i månaden baserat på 1500 mil om året, 36 månader.

Men, är det någon som har erfarenhet av huruvida det är bra eller ej med serviceavtal? Min bil har gått strax under 5800 mil.

Tacksam för råd och tips!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Sägs ju att man sparar pengar på det. Har det på S80in betalar 424kr/mån körsträcka 2500 mil/år mätarställning snart 12000 mil (D5)

Beror också på vad man har för motor vad servicen kostar etc

Känns inte lika mycket i plånboken när man betalar en mindre summa varje månad istället för att betala 3-4-5 tusen på en gång vid service.

/Kalle
av trollerolle
Tänk bara på att serviceavtal bara innefattar just service. Inga tilläggsarbete i samband med verkstadsbesöket, ex bromsar och torkarblad. Då heter det trygghetsavtal om det skall ingå tilläggsarbete i priset. De olika villkoren finns hos din säljare
av lobbysleeper
Jag har serviceavtal.
Skönt att ha servicen "betald" när det är dags.
Så länge man får ett bra pris på avtalet så ser jag ingen anledning till att tacka nej. Bara räkna ihop hur många servicar du kommer göra under 36 månader och vad servicen brukar kosta på din ort (eller verkstad).

Är det en diesel eller bensinare eller flexifuel bil?

296kr/mån = 3552kr per år
av Cox
Några bra detaljer att känna till är ex fri lånebil undertiden bilen servas, kamrem ingår när det är dags att byta.
Jag fick priset 235 :-/månad 36 månaders avtal, på 3000 mil så det var Done Deal för min den inget att tveka på. Bilen hade gått ca 13000 mil när jag tecknade avtalet, så det är ren och skär vinst för min del.
av AndreasGLT
Kolla vilka servicar som ingår. Jag köpte min när mätaren stod på 9100 mil. Tecknade avtal på 2500 mil och 36 och fick en månadskostnad på 454 kr. Tecknade det men började sedan forska lite i faktisk servicekostnad och då var 454 kr helt uppåt väggarna. Då hade de inte räknar på att 9000 mil servicen var gjord av någon anledning. Jag har fortfarande inte sett det nya avtalet de ska presentera.
av matsén
Tecknade ett med lokale handlar'n. Fick 200:-/mån i 3 år och 1500mil/år för min T4 MY11. Alltså från 0-4500mil.
Inte mycket, men ett antal hundralappar billigare totalt sett.
I mitt fall blir det två mellanservice med en storservice i mitten enligt kundmottagaren.
Såg egentligen ingen annan orsak än den att jag tror att jag får en än bättre relation med servicesidan eftersom vi vet var vi har varandra i tre år framöver.

//PM
Användarvisningsbild
av IvanBoring
Väcker liv i denna tråd igen. Har precis köpt en v70 II, 2,4d -08 och vill ha ett serviceavtal på den. Det är en -08 som har gått 9400 mil och vi kör ca: 2500 mil/år. Åkte till Rejmes i Laholm och fick reda på att det skulle kosta mej 530 kr. per månad. Sammanlagt innebär det ju att varje service skulle kosta 6360 kr om man utgår från att man ska servas en gång per år :???:

Kan det verkligen vara rimligt :shock:
av Cox
IvanBoring skrev:Väcker liv i denna tråd igen. Har precis köpt en v70 II, 2,4d -08 och vill ha ett serviceavtal på den. Det är en -08 som har gått 9400 mil och vi kör ca: 2500 mil/år. Åkte till Rejmes i Laholm och fick reda på att det skulle kosta mej 530 kr. per månad. Sammanlagt innebär det ju att varje service skulle kosta 6360 kr om man utgår från att man ska servas en gång per år :???:

Kan det verkligen vara rimligt :shock:
Nej det verkar som dom försöker köra upp dig, jag har en v70 II, 2,4d -09 som i dag rullat strax över 140000 mil.
Mitt serviceavtal kostar 235 kr inklusive 3000 mil vilket gör 2820 kr. Min kamrem kommer ju att ingå i serviceavtalet så det låter väldigt felräknat av Rejmes.
Åk till annan ÅF och begär in offert.

//Cox
Användarvisningsbild
av apersson850
Här i Ljungby slår de av 10% på vad det annars skulle kostat, om man tecknar avtal. Det baserar de på att dels får de ju in pengar bums, eftersom du börjar betala för din service innan du hunnit köra knappt nåt, dels blir du uppbunden att göra servicen i den verkstad som du har avtal med.

De villkoren lockade inte mig. Tycker man det är jobbigt att betala några tusen för en service kan man sprida den på fyra månader via Volvokortet i efterhand, eller lägga lämpligt antal hundralappar i en kakburk varje månad i förväg.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]