- tor 01 dec 2011, 08:58
#593713
Du kan ej jämföra 225 HID med konverterade 225:or för dom konverterade är klart bättre på alla plan då du låser dig på 35W och svindyra D1S lampor med original. Du kan konvertera till 60W D2S men det kräver ombyggnad av en fjäder samt kostar mera än det smakar.
Konverterade har ju fördelen att du slipper bli av med ballasten när dom som inte kan skilja på ditt och mitt är framme samt att färdigbyggda 225 75W HID är betydligt billigare än 225 HID original och då jag haft båda så är uppgraderingen från original 35W till konverterade 75W klockren.
Ser nada fördel med att ha rubbet i lampan numer, det underlättar bara för klåfingriga typer samt att man alltid måste kompromissa för att få plats i moderna lamphus så externa ballaster är mera robusta.
För att montera finns bara ett vettigt sätt numera, q-pax via tex Volvo är klockrent, stabilt och rostfritt nåt som Light-On aldrig kommer bli och var stortabbe man gjorde som gick på den niten. Nubmmerplåtsfäste bör du rata som pesten då det är allt annat än stabilt och superbudjet och har man råd med NBB för 7-800kr/st har man råd med fästet då nummerplåtsfästet hör hemma i SIM-ligan och upp till 300kr/st ligan, att sen qpax slår knock out på plåtfästet förenklar valet när man vill ha det rent och snyggt utan att det skall se biltema ut.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..