Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Undrar om det finns någon sorts volvo laddare eller elvärmare till xc70 så man kan beställa till en ny bil?

Har hört så mycket att motorvärmaren på D motorerna suger slut på batteriet och undrar om det finns någon batteriladdare eller elvärmare som man kan köpa till?

Har eluttag på jobb som jag kan koppla in bilen på.

Min bil ligger fortfarande bara på status 1 i min volvo(orderlagd) så undrar om det är något jag kan lägga till?
av jesperk
Mccartney skrev:
jesperk skrev:Jag beställde Calix BC 1205 batterladdare till min XC70.
/Jesper
Installerade Volvo den också då eller det har du fått göra själv?
Det gjorde Bilia.
av Hakan975
Mccartney skrev: Har eluttag på jobb som jag kan koppla in bilen på.
Min bil ligger fortfarande bara på status 1 i min volvo(orderlagd) så undrar om det är något jag kan lägga till?
Elvärmare är kanonbra. Den monteras dessutom på din lokala Volvohandlare så den kan du beställa när som helst.
I min värld kompletterar dieselvärmaren bara den elektriska motorvärmaren. I alla fall häruppe i Piteå.
Sedan kan det ju vara bra att ha en kupevärmare, Mekonomen har ev 1400w Calix till bra pris just nu, betalade 495:-.
Dra en sladd från garaget och sätt en timer så är bilen varm när du ska iväg på morgonen.
Elektrisk motorvärmare, kupeuttag, batteriladdare, dragkrok och extralysen är exempel på utrustning som installeras av handlaren. Naturligtvis kan du välja att köpa prylarna själv och också installera dem själv -- men jag tror inte det är så många som gör det när det gäller nya bilar.

Min gissning är därmed att det är handlaren som installerar ovan nämnda Calix BC 1205 batterladdare.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]