Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Är det någon som har erfarenhet av att ha stänkskydd bak på V70 II??

Hjälper det nåt mot all skit på bakrutan och om man har husvagn bakom eller det kvittar?
Det är ju nästan ingen som har skyddet där bak.

De är ju inte så dyra o verkar enkla att montera.

/Smygaren
Den skitar inte ned sig på sidorna lika mycket.
Men framför allt så slipper de som ligger bakom dig t.ex. vintertid få "krossgruset" sprutat på bilen, fastnar i däcken och skjuts sedan iväg bakåt om du inte har skydden. Så om du har stänkskydd bak kan du känna att du inte tillhör marodörerna som sprutar sten på andra bilar. De som är rädda om sina egna bilar bör se till att vara goda exempel och inte bara tänka på styling/utseende :wink: , vilket ibland verkar vara viktigare än det praktiska. Slut på moralpredikan.
Har själv stänkskydd både fram och bak.
Jag har monterat stänklappar runt om på alla bilar jag ägt, så lite pengar det rör sig om i sammanhanget och man skonar bilen från blästring på grusväg mm. De jag monterade på min V70II (original) var fantastiskt smidiga att få dit. Iom att man använder en skruv som redan sitter på bilen så hamnar dom på rätt plats direkt. Bara att borra resterande hål och nita fast i filtskärmen. Ser fult ut med stänkor bara fram.
apersson850 skrev:
std skrev:Bakrutetorkaren bruker jeg ikke.
Nä, men det ser ut som om du hade behövt göra det.
Till vilken nytta? Det enda den torkaren är till för är att repa rutan :) Anväder själv aldrig den.
Öh...nyttan med att se tydligare vad som försiggår bakom bilen?

Det är vad jag har den till i alla fall.

Men jag saknar backkamera, det kanske du har.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]