Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, hur kommer man åt säkring 10 på en XC70 D5 2010? Säkringen skall sitta under det översta lagret utav säkringar i motorrummet, men jag kan inte luska ut hur man kommer åt den (troligtvis något enkelt knep). Dieselvärmaren har kommit in i en zero trapp så jag behöver göra den strömlös för att kunna starta om den. ?:-/
Jag har tidigare letat efter denna lösning - för att kunna rycka säkringen till strålkastarspolningen, som mest bara förbrukar mkt spolarvätska..
Skulle vilja kunna välja bort detta, och manuellt putsa av lysena vid behov..
Jo, det var ju så det fick bli, dvs att göra hela bilen strömlös. Men jag ville undvika att behöva göra om alla inställningar i menyer och radio. Det klarade sig dock. Men jag vill fortfarande veta hur man kommer åt dessa JCase säkringar ifall behov skulle uppstå igen....
av Cox
Det skall sitta en 15 amp säkring som nollar värmaren, i lådan under huven. Du skall inte behöva ta bort någon 30 amp för detta. Nu kommer jag inte ihåg vilken det är. Men sitter på vänster kan mot strålkastarsidan. Kan ha varit den tredje
läsinstruktionsboken så hittar du den.
kalhygge skrev:Jag har tidigare letat efter denna lösning - för att kunna rycka säkringen till strålkastarspolningen, som mest bara förbrukar mkt spolarvätska..
Skulle vilja kunna välja bort detta, och manuellt putsa av lysena vid behov..
Hej, säkringen till strålkastarspolningen sitter i position 24, och den kommer du lätt åt.
Cox skrev:Det skall sitta en 15 amp säkring som nollar värmaren, i lådan under huven. Du skall inte behöva ta bort någon 30 amp för detta. Nu kommer jag inte ihåg vilken det är. Men sitter på vänster kan mot strålkastarsidan. Kan ha varit den tredje
läsinstruktionsboken så hittar du den.
Hej, är det inte säkringen till dieselfiltervärmaren du tänker på? Enl instruktionsboken finns det bara en säkring till dieselvärmaren och det är en 30 A säkring som sitter i pos 10 C.
Användarvisningsbild
av len
osäker om det hjälper? min förra bil: efter 3 startförsök gick den i "viloläge" och startade inte så jag fick åka till verkstan för att nolla felkoden. (Felet var att bränsle inte kom fram, så det löste sig efter byte av pumpen). Sedan om man kan nolla med att dra säkringen, vete tusan?

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]