Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nicholasa
Hei Volvovenner!

Til mandag henter jeg min nye V70 DRIVe Summum 2012, og gjett om jeg gleder meg!
Siden jeg er nordmann som bor i Norge er det bare å gi opp å ha noen sprekere motor med vanlig norsk lønn, men uansett så blir det nok en helt annen opplevelse enn hva jeg kjører i dag. Peugeot 206 (2006) :oops:

Spesifikasjonene er:
Summum utstyrspakke
Sort Safir Metallic, Dynamic skinn interiør med Cross Avenue Alumium
Plusspakke med Volvo On Call
Teknikkpakke Premium Sound
Driver Support-pakke
Parkeringssensor forran/bak
Subwoofer
Tonede ruter, 5 stk
3 eket skinnratt
Saga 17" alufelger
Vinterhjul Muchelin u pigg, 16" Oden
Bagasjeromsmatte plast Offback
Bæreposeholder

Dette er den første nye bilen jeg kjøper. Spenningen er stor og jeg gleder meg som en liten unge.
Bilen skal hentes hos Bilia i Stavanger og kjøreturen hjem kommer til å bli kjempebra (jeg bor på østlandet), ipoden skal fylles opp med musikk - det er helt sikkert!

Hundebur er bestilt, og det er fast bestemt at hunden (Rhodesian Ridgeback) skal ikke inn i bilen før både buret og beskyttelse på støtfangeren er på plass!

Dersom det er noen "tips" eller ting jeg bør huske på med en helt ny bil så er jeg takknemmelig for råd!

Videre så skal bilen behandles med Fireglaze til neste fredag.
av SlimShady
Fin bil! Själv bytte jag olja i min efter 1000 mil då D3:ans intervall är 3000 mil (lite väl mycket för en sprillans ny motor tycker jag), vissa förespråkar att man ska göra det direkt efter några mil men jag vet inte...
av nicholasa
Ja, det høres jo mye ut, men ikke vet jeg. Jeg skal i allefall ha det i tankene :-)

(Hva menes med MY12? Er det ModelYear 2012? Altså årsmodellen?)
Användarvisningsbild
av std
Hei, dette høres ut som en flott bil. Jeg er iallfall veldig fornøyd med min V70II DRIVe MY11.

Hvordan ser du for deg hundeburet og bæreposeholderen? Tenker du da på støtteplata som du reiser opp midt på bagasjeromsgolvet eller knaggene på sideveggene. Støtteplata er vanskelig å kombinere med hundebur. Vi har knaggene og de er riktig så kjekke å ha.

Når en har hundebur eller hundegrind (som vi har) er det også litt tungvint å komme nedi oppbevaringsrommet under bagasjeromsgolvet. Der ligger normalt førstehjelpsveske og varseltrekant. Førstehjelpsveska passer fint i den lille åpningen bak radiokonsollen framme og varseltrekanten har jeg lagt under et av forsetene.

Du får fylle opp tanken før du reiser fra Stavanger slik at du kan måle hvor mye diesel du bruker på hjemturen ;)

(Ja, slik har iallfall jeg forstått det)
av nicholasa
Hei Std,

Jeg vet at hundeburuet og bæreposeholderen (den i gulvet) ikke er en god match, men det er ikke hver dag hunden er med i bilen og derfor satser jeg på at hundeburet kan taes ut på 1-2-3! Jeg liker heller ikke å ha hunden i bilen mens madammen og jeg er å handler. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å gå for et MIM Variocage, og etter det jeg forstår er ikke de så veldig tunge. Knaggene du nevner var jeg ikke klar over! (Søren...)

Hundegrind har jeg vurdert, men jeg ønsker ikke å ha hundehår "fuset fast" i innredningen 8)
av nicholasa
I går hentet jeg V70n og vi har blitt godt kjent. Vi har tilsammen kjørt litt over 62 mil på 2 dager. (blandet kjøring, brukt litt under halv tank). Alt i alt er jeg VELDIG fornøyd. Etter å lest mye om at DRIVe-motoren er for svak, syns jeg ikke at den var så ille. PremiumSound-pakken var veldig bra (etter men fikk justert lyden og klangen) og DriveSupport-pakken gjør kjøring på motor og riksveier til en stressfri affære.
Användarvisningsbild
av std
Gratulerer! Du får poste noen bilder av gliset, spesielt med hundeløsningen du velger;)

Knaggene er ekstrautstyr og kan kjøpes i etterkant. Tror jeg betalte rundt 500 kr. Går fint å montere selv.
Användarvisningsbild
av Blackhawk
Høres meget bra ut ja, grattis med ny bil! Ja med de prisene som
desverre er i Norge, kan man bare se langt etter prisene man f.eks.
kjøper Volvo for i Sverige. Er glad jeg er nordmann i Sverige, når
det gjelder bil i det minste - her blir man ikke straffet i hjel, for å
ha litt ekstra hestekrefter og stor og viril motor..
av nicholasa
Heisann!
Jeg skal få tatt noen bilder etter fredag (skal ha lakkforsegling da). Den blir jo så veldig møkkete i dette været!
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]