Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Racerlufs
Hej!

Har råkat ut för en incident med en fjärrkontroll (sändare) till vår V70-09, och nu har skalet till denna gått sönder. Vet någon om det går att få tag på ett utbytesskal och i så fall var, så att vi inte behöver köpa en helt ny sändarmodul? Har pratat med volvoverkstaden som skall ha ca 800 kr för en ny modul utan omprogrammering.

Mvh,
Racerlufs
av oldtimersmc
Kolla bildelsbasen 412kr
Användarvisningsbild
av roadside
Konstruktionen är ju inte så lyckad på nycklarna, jag tänkte när man öppnar för att byta batteri. Man bänder försiktigt med en liten mejsel men allt tryck hamnar på "hörnets" tunna plast och så spricker det där. Eller ska det göras på något annat vis.
Användarvisningsbild
av hollan
ja jag brukar dra ur nöd nyckeln nästan helt sen trycker man upp den mot insidan så ploppar locket upp
Användarvisningsbild
av roadside
hollan skrev:ja jag brukar dra ur nöd nyckeln nästan helt sen trycker man upp den mot insidan så ploppar locket upp
Ah, se där bra tips, gör man enligt instruktionsboken så spricker det garanterat.
av oldtimersmc
Ett stående tipps, endet tror säkert att jag jobbar på Biltema eller Bildelsbasen.
Fel Fel Fel Jobbar bla som Processoperatör :D
Håller med Hollan:s tipp är kanon!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]