Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu så är bilen färdig för nya utmaningar som flyttlasskörning,vedkörning mm mm, volvo verkstan har monterat dit ett fast drag och nu
så skall ju bilen reg besiktas. Bokade tid förut och hon i luren hade för sig att Jag skulle ha med monteringsanvisning till draget samt regnummer och chassinummer på ett A4 papper.

Främsta frågan är det där med A4 papper, något Jag själv skriver ner på ett papper eller varifrån får Jag de???
Fick du inte med det från verkstaden?
Förvånande att du skall ha reg.nummer och chasienummer på ett A4 ark. Regnumret står ju på bilen fram och bak. Chassienummer står väl i Bilprovningen data förutom innanför vindrutan.
Jag har besiktigat två dragkrokar de senaste fyra åren och ingen av gångerna har jag haft med mig några som helst papper och det gick bra, men besiktningsmannen sa båda gångerna att jag borde haft det =)

Sen kollade han lite pliktskyldigt under bilen och sen var det klart....

//Mr T
dst02 skrev:Ok, dom får hela monteringsanvisningen så får dom kolla som dom vill. Undrar bara vad hon i luren menade med att ta med sig ett A4 papper med regnr å chassinr.
Fick du inte ett kvitto på arbetet när du betalade? Har vi ett tillfälle gjort montering i efterhand på märkesverkstad och hade då kvittot tillsammans med monteringsanvisning, vilket resulterade i att det gick väldigt smidigt med kommentaren "då vet vi att det är riktigt gjort".

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]