Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Hej
Kanske fel forum men här kommer ett tips för er V8 lovers
Det står en S80-11 V8 med 1700 mil på mätaren Svartmetellic hos Bilbolaget Sundsvall Ny pris 810 000:- Pris på rutan idag 425 000
Fullt utrustad Ljus ventilerad klädsel lucka mm
av Maccie
Ursäkta, men nybilspris 810.000 låter inte rimligt.

Det går väl inte att nå upp till ett sånt pris ens teoretiskt om man så kryssar i alla tillval som finns, ens på en S80 V8?

610.000 låter kanske mer "rimligt", säker på att det inte stod det?

(Det är också löjligt mycket för en S80 men teoretiskt möjligt, antar jag...).
av pumpnasare
Tycker det låter mycket men priset var så.
Jag vet inte om dom överdriver men det finns kylskåp och allt man
Kan tänka sig
Användarvisningsbild
av Krollspell
Maccie skrev:Ursäkta, men nybilspris 810.000 låter inte rimligt.

Det går väl inte att nå upp till ett sånt pris ens teoretiskt om man så kryssar i alla tillval som finns, ens på en S80 V8?

610.000 låter kanske mer "rimligt", säker på att det inte stod det?

(Det är också löjligt mycket för en S80 men teoretiskt möjligt, antar jag...).
Vad gör det löjligt i förhållande till att vissa märken tar ut långt mycket mer för motsvarande prestanda och utrustning?
Användarvisningsbild
av poseidon
I konfiguratorn på Volvocars så finns inte Executive versionen med så man kan inte konfigurera med kylskåp osv. Men jag antar att vi får vänta på XC90:s svar om det går å få till 810.000kr... :lol:
av Enzo
Fälgar och däck kan ju kosta nästan hur mkt som helst. Jag menar, det kan ju vara 10000-tals kronor bara det. Jag specade en gång en Xc90 V8 som landade på över 800 så det stämmer säkert för en S80 V8 Executive (gick väl på över 600 i grundutf. bara den) med alla möjliga extragrejer man kunde hänga på. Feta vinterhjul kan ju vara massor av pengar.

Hittade en gammal prislista, bilen i sig kostade ca. 600, lägg på fälgar, navigation, skärmar, telefon, vinterhjul, parkeringsvärmare (11 papp) kanske med fjärrstyrning, parkeringshjälp fram, nivåreglering, dyra lacken, stereouppgraderingar etc etc ... så 200 till är nog ingen orimlighet, men sedan lär det inte finnas mkt kvar att kryssa i ...
av pumpnasare
Det var ju bara ett tips om en fin bil. Det finns många SAAB ägare som behöver en bil
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Jag hade gärna ägt och kört den till jobbet, enligt mig är S80 den snyggaste Volvomodellen! Lär ju bli många Saabägare som byter till Volvo, hoppas man ju iaf. Om nu inte Saab lyckas överleva på nåt magiskt sätt...

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]