Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kommer ut till bilen imorse och upptäcker att någon har roat sig med att plocka alla r-design detaljer och grillen... Man blir så trött :cry:
Ville bara gnälla av mig lite, har redan bokat utbytesdelar, men hur lång tid tar det tills nästa gång när dom som har gjort det nu förmodligen vet att jag kommer ersätta delarna.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 iksiow, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Vojje
Vad snygg den blev. Påminner lite om en Toyota :lol: .

Du kan säkert köpa tillbaka delarna på Blocket :x .
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tyvärr tror jag att vi kommer att få se mer, mycket mer, av den här typen av stölder framöver..
Eftersom antalet bilstölder i sig minskat rätt så kraftigt sista åren så innebär det ju att dom som livnär sig på såna här dumheter måste hitta nya sätt att fylla fickorna..

Jäkligt trist minst sagt..
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Skriv i trådrubriken vad tråden handlar om :)

Ja det är ruttet. Det började med att folk snodde det stora emblemet fram för att få andra att tro att de hade en MY09 eller senare.

Och nu detta. Det dumma är att många bilar förmodligen rullar med dessa stulna delar men utan sportchassit eller fälgarna eller sportstolarna och då är det i min mening värdelöst och bilen ser ändå inte ut som en R design och framförallt - den känns inte som en R design.

Hoppas det löser sig och att du får ha bilen i fred.
Användarvisningsbild
av roadside
Tur man har en kinetic 2.OF, finns inte mycket av intresse där :lol: Nej men allvarligt, vad tråkigt och irriterande. Vi hade nyss inbrott i vårt garage och det tar sån energi och tid av en, man blir förbannad. Tycker mig minnas att det finns en tråd om grill-stölder här på forumet, samt en länk till Tradera där någon pumpar ut grillar och fälgcentrumkåpor? Kolla där.
Som sagt verkar vara ny "nisch" att tjäna pengar.
Man blir förbannad :evil:

Det finns ett par skumma annonser på blocket om Volvogrillar, med ungefärlig annonstext "hittar ni inte det ni vill ha så maila era önskemål"
Det behöver ju inte vara stöldgods, men jag har svårt att tro att någon bara "råkar ha" 5 volvogrillar med nya store emblemet.
Härom månaden blev jag påkörd i ett garage i Malmö och åkte då till polisen och dem kollade på min v70 ocean race, han sa direkt att skaffa aldrig R-design för att dem får in så många anmälningar på stulna delar från dessa bilar.

I malmö har det förekommit en hel del däckstölder speciellt på långtidsparkeringar dem bilar dem varit intresserade av är främst BMW, Mercedes, Audi och Volvo.

Någon som vet om Xc70 modellerna är utsatta för stöld på olika delar??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]