Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
#581295
funderar på att montera typ hella 3003 compact och xenonkonvertera dessa med 55w quiq start bakom gillen är det någon som gjort detta? jag är fullt medveten om att det blir sämmre ljus än framför men jag är alergisk mot plotter på bilar det skall vara cleant därför köpte jag bill utan rails :D men frågan är hjälper det eller är det till att kasta tid och pengar i sjön? har R-design så rutorna i grillen är stora och tanken är att det skall sitta här på vintrarna på sommarn plockar jag bort dom så man inte mister kylning
Användarvisningsbild
av gooose
#581310
hollan skrev:funderar på att montera typ hella 3003 compact och xenonkonvertera dessa med 55w quiq start bakom gillen är det någon som gjort detta? jag är fullt medveten om att det blir sämmre ljus än framför men jag är alergisk mot plotter på bilar det skall vara cleant därför köpte jag bill utan rails :D men frågan är hjälper det eller är det till att kasta tid och pengar i sjön? har R-design så rutorna i grillen är stora och tanken är att det skall sitta här på vintrarna på sommarn plockar jag bort dom så man inte mister kylning
Bilen riskerar att mista kylning+ att det finns modeller som har en reglering som reducerar luftinsläppet i grillen för att minska bilens CV värde då kan det bli problem

Men det finns en firma som säljer Xenon ljus som du monterar innanför vindrutan kolla om detta kan vara något för dig


//Goose
Användarvisningsbild
av hollan
#581338
nu har inga sådanna spjäll och som jag skrev monteras dom bort efter vintern det var inte de jag undra utan om det blir märkbart bättre med extraljus eller allt ljus försvinner när man monterar bakom en grill
du menar razerway som fästs i vindrutan har monterat detta på en bil och där var inget bra ljus alls och de kittet var svindyrt nästan 10 papp
Användarvisningsbild
av Variosboy
#581339
Då skulle jag förr satsa på att xenonkonvertera helljuset, alltså den lampan som tänds utöver orginal xenon..
av oldtimersmc
#581582
Variosboy skrev:Då skulle jag förr satsa på att xenonkonvertera helljuset, alltså den lampan som tänds utöver orginal xenon..
Ja det lär bli mycket mer "pang för pengarna" och ett för bilen optimerat ljus.
Användarvisningsbild
av bjornw
#581656
oldtimersmc skrev:
Variosboy skrev:Då skulle jag förr satsa på att xenonkonvertera helljuset, alltså den lampan som tänds utöver orginal xenon..
Ja det lär bli mycket mer "pang för pengarna" och ett för bilen optimerat ljus.
Bra blir det också, behovet av extra ljus är inte stort nu. Minimalt ingrepp, snygg montering och godkännt ljus. Totalt sett bästa kompromissen. Kompisens xenon konverterade NBB 220 lyser förstås mer men i jämförelse med hans xenon konverterade bosch navigator är skillnaden inte väldigt stor. Nackdelen är att det fasta helljuset är lite lågt riktat och aningens smalt.
Användarvisningsbild
av hollan
#581658
har redan 55w xenon i helljuset och 35w xenon i dimljuset utöver orginal xenon förståss
Användarvisningsbild
av bjornw
#581754
Jag har sett monteringar bakom grillar på A6 och X5 som sett bra ut. Ägarna har varit nöjda med ljusutbytet men påpekat att spridningen i bredd hämmas av grillen. Tror inte det finns några andra problem vad det gäller kylning eller liknande. Får du plats med dem är det bara att köra.
Vad det gäller 3003 compact är jag inte imponerad av vad ja sett, men det var halogen i dem, går ju inte att jämföra med xenon.
Användarvisningsbild
av kalhygge
#581833
ja har 4 st hella 3003 bakom grillen på Dodgen, visst stjäl det lite ljus, men funkar mkt bra.
Vet ej hur mkt det påverkar kylningen, men på den grillen finns det relativt gott om yta ändå...
Användarvisningsbild
av LordVader
#582014
hollan skrev:har redan 55w xenon i helljuset och 35w xenon i dimljuset utöver orginal xenon förståss
Det där lät superintressant! :D

I fredags beställde jag en ny XC70 och har tänkt att konvertera såsom du gjort. Vad har du satt dit för märke? Svårt ingrepp?

Antar att det fungerar bra trots Canbus, så inte bilen känner av att något är "konstigt"...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]