Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av theodor
någon som vet varför det blåser kallt och temperaturen inte den som man har ställt in på panelen. om jag ställer ac på 24 grader är det inte 24 grader i kupen och när man svänger blåser det kraftigt kallt i kupen och det kommer kall pustar under färden. ac'n står på off och fläkten på auto, extravärmare står på auto. nån som vet vad detta kan vara?
av dst02
Jag brukar också köra med 24 grader under den lite kallare perioden och har märkt att de blåser rätt kallt/svalt på fötterna innan motorn blivit riktigt varm. I kurvor och så har Jag också märkt temepraturskillander men framförallt tvärtom, när ac´n är på och inställd på 20 grader kan det istället komma rätt varm luft, något som Jag uppmärksammat på andra bilar också.

Inställd temp på 24 grader menas inte att de blir just 24 i kupen, mest en ungefärlig och uppskattad fingervisning om vilken temp man får i bilen
av Steff 99
Gradantalet är och skall vara en upplevd temperatur, kollar man utblåstemperaturen direkt vid gallren så ser man hur det diffar, det är därför det sitter ett antal temperaturkännare i bilen som även tar hänsyn till en mängd olika parametrar

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]