Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Nu när man är lite småtrött på sin bil, men det kostar allt för mycket att köpa nytt, så börjar det bli väldigt aktuellt med polestar. Någon med my10 2,4d 175 som har detta, bara intresserade av erfarenheter med just denna motor och my10. Blir det någon skillnad? Bara aktuellt med polestar inga andra frireligiösa hemtrimmare från växjötrakten
av Peanuts
Gurra82 skrev:Bara aktuellt med polestar inga andra frireligiösa hemtrimmare från växjötrakten
Bra där, BSR ska man hålla sig långt borta ifrån. Jag har inga upplevelser själv av Polestar till din modell men av det jag har hört så är folk nöjda med det!
av oldtimersmc
Rica lär vara godkända av Volvo i Tyskland och då borde det väl inte vara skit (245hkr) tyskarna brukar ju inte lämna mycket åt slumpen...
Någon som VET och inte bara bokstavstrogna Volvomek.
av Columbus
Åker med Polestar på min f.d 175 hk (man). Visst går bilen "bättre" men räkna inte med det blir en raket för det. Min subjektiva uppfattning är att bilen "andas" lite lättare, lite rappare i steget så att säga men det bästa är om du får möjlighet att testa en, innan du lägger ut 8500:-.
av Steff 99
oldtimersmc skrev:Rica lär vara godkända av Volvo i Tyskland och då borde det väl inte vara skit (245hkr) tyskarna brukar ju inte lämna mycket åt slumpen...
Någon som VET och inte bara bokstavstrogna Volvomek.
Heico är de Tyska åf:s samarbetspartner och därmed ger Volvos åf i Tyskland samma garantier för Heicos effektoptimering som Polestar har i Sverige
Användarvisningsbild
av Gurra82
Columbus skrev:Åker med Polestar på min f.d 175 hk (man). Visst går bilen "bättre" men räkna inte med det blir en raket för det. Min subjektiva uppfattning är att bilen "andas" lite lättare, lite rappare i steget så att säga men det bästa är om du får möjlighet att testa en, innan du lägger ut 8500:-.
mest intresserad av hur bilen blir i 70-120 registret med polestar, och hur bilen upplevs under 1500 varv är den fortfarande lika seg
Användarvisningsbild
av apersson850
Tittade på kurvorna för Polestar till D5 2012. De är identiska upp till 1500 r/min. Sen börjar de skilja sig åt lite. Vid ungefär 2200 r/min är skillnaden som störst.
av oldtimersmc
Har varit ute med Mustangen och rufsat till håren i det fina höstvädret. 14+ och gassande sol :D
Den har 150Hkr mer, så i mitt fall så är 20hk+ aldeles för lite
Användarvisningsbild
av crumpets
På vilket sätt är de två bilarna över huvud taget jämförbara...? Jag kan inte ens komma på en enda punkt som kopplar ihop dem utom att de är tunga och har fyra hjul.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]