- sön 09 okt 2011, 09:35
Ja, detta är märkligt att man fortfarande inte löst. Detta problem har funnits redan på V70N:s tid.
Som Petkas skriver så måsta du välja reducerad larmnivå eller om det heter reducerat skydd i menyn i bilen. Du kan välja om det skall vara "permanent" eller om du vill få frågan varje gång du kliver ur bilen. Jag har alltid haft den inställd på att fråga när jag kliver ur bilen då jag tex står på jobbet hälften av gångerna och då vill jag ju ha full larmnivå.
Vissa hävdar att det går att lägga värmaren ned eller att rikta den bort från taksensorerna men det har jag testat med den jobbiga resultatet att jag ändå blivit väckt mitt i natten kl 0400 då värmaren drar igång. Den är känsligare ju kallare det är ute. Jag har alltså gett upp och kör med reducerat skydd då jag har värmaren i.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson