Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cyran
Hej!

Jag var nyss ute och promenerade när jag såg en Volvo XC70 D9(!) AWD.. Blev helt chockad, vad är det för motor?? Såg ut att vara en 2012 årsmodell också.. Jag själv väntar på min XC70 D5 AWD och när jag byggde bilen så fanns det ingen D9 alls.. Kan inte hitta någon information om den någonstans.. Känns riktigt skumt :???:

Nån som vet något ??
av Lövet
Det är nån som varit kreativ med emblemen. Det finns ingen XC70 D9
av oldtimersmc
Den skulle släppas i Oktober/november så det lär vara en miss någonstans, NU blir de sura på HK :wink:
av Cyran
Helt sjukt om det är så att de tryckt in en båtmotor. Aldrig hört något liknande, är det svårt att göra??

Hm lite trist om de planerat släppa i oktober / november precis när man fått bilen..D9 låter ju väldigt lockande. Men men, hoppas man inte ångrar sig sen utan känner sig nöjd med D5an på 225hk..Grejen är att jag gärna vill märka ett lyft jämfört med min gamla v70 2,4T på 199hk...
av Cox
Du får ursäkta men jag skojade friskt med mitt inlägg, du kommer att bli sjukt nöjd med din D5 med Polestar. har själv 2.4D Polestar 205 hkr och är helnöjd med trycket i den motorn. Samt förbrukningen på långkörning pendlar mellan ca 0.53-0.62 beroende om jag kör lagligt eller inte.
av Cyran
Cox skrev:Du får ursäkta men jag skojade friskt med mitt inlägg, du kommer att bli sjukt nöjd med din D5 med Polestar. har själv 2.4D Polestar 205 hkr och är helnöjd med trycket i den motorn. Samt förbrukningen på långkörning pendlar mellan ca 0.53-0.62 beroende om jag kör lagligt eller inte.
hehe, mm ja anade det efteråt :P

Det låter väldigt bra!! Längtan efter bilen blir bara större ju mer man läser av er kunniga här på forumet hehe :)
Användarvisningsbild
av D5power
Dieselmotorn D9 har varit i produktion länge på Volvo Lastvagnar och Volvo Penta. Effekt nivårna är på LV 380hk och på VP 575hk i versonen rating 5 för nöjesbåtar, i dessa brukar det stitta två stycken. Ytter måtten på dessa motorna är lite stora för att passa i en XC70. :D
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]