Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Ett liet bekymmer men stort för mig:

jag lyssnar i princip alltid på random när jag lyssnar på musik. Innan sensus kunde man ställa in random på bara en mapp eller hela USB:t. I nya Sensus-gränssnittet så går inte detta. Dock finns funktionen random. Men när jag ställer in mediaspelaren på random så kör den två spår och sedan går den inte vidare. Är det någon annan som har detta problem?

Är det någon som har MY12 som har detta problem eller vet hur man löser det?

p.s. Jag har endast musik på det ena USB:t så det är inga filmer eller likande som kan ställa till det.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja men tyvärr samma fel. Kanske är det i någon av mina filer det finns ett fel men jag har 1500 låtar och det finns inget lätt sätt att hitta felet isf.
Användarvisningsbild
av apersson850
Spelar sällan något från USB-minnet, men jag vill minnas att någon av döttrarna konstaterade samma sak på min 2012.
Så förmodligen är det allmänt förekommande.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
OK då är det förmodligen en bug i Sensus. Får kontakta Volvo helt enkelt för jag kör 99% på random och nu är det tvärstopp. Backa går konstigt nog men inte att mata vidare till nästa låt :???:

edit: Nu har jag kontaktat kundtjänst. Återkommer när jag vet mer :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Provade nu, när det ändå var nyheter på finska på radion. "Slumpmässigheten" var rätt begränsad, för den spelade samma låt om och om igen...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Som jag misstänkte......inte bara min bil alltså :(

Fick svar nu från kundservice - jag skall kontakta verkstaden. Bilen är ju bara en vecka gammal men OK........Iofs är det verkstaden som vet om det finns ny mjukvara. Bara att fixa en verkstadstid. Iaf kan man alltid anmäla felet så blir det lite tryck på att få det fixat.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Nu har jag löst felet men hittat ett nytt.

Mitt problem var att jag hade en undermapp med fler än 250 filer. Detta klarar inte sensus. Max 250 filer per mapp alltså. Detta står i instruktionsboken vilket jag visste men eftersom allt funkat att spela så har jag inte reagerat på att det kunde vara fel.

Dock har jag nu problem med att den alltid startar om med spår ett. Den tappar alltså minnet varje gång jag stänger av bilen vilket är grymt irriterande. Ännu värre då barnen tittar på divx-film där bak och så fort jag stannat så är det bara att börja spola för att hitta rätt. Ser alltså ut som jag får utnyttja verkstadstiden trots allt.

Har läst manualen men hittar inget om detta. Någon som vet?
Ja, du har rätt, det var samma fel som jag hade gjort. Trodde inte det fanns så många låtar på minnet, men det var faktisk över 300 i musikmappen. Delade den på två, och nu slumpar den som den ska.

Däremot vägrar den spela en av två DivX-filmer som också ligger på minnet. I datorn går det bra med båda, men bilen säger "Laddar videofil..." i all evighet för den ena.
Härligt att höra :)

Jag har löst det andra problemet nu också. Eller rättare sagt. Sensus fungerar inte så bra med en USB-hub. Pratade med min mekaniker och han sade att det är flera som har problem med USB-hubar i Sensus. I mitt fall havererar "minnet" i Sensus eller rättare sagt - Om jag använder flera USB i huben så tappar den minnet varje gång jag stänger av bilen. Nästa gång jag startar så börjar den om från det första spåret på det första USB-minnet. Grymt irriterande om barnen kollat på film där bak att behöva spola fram till rätt spår igen.....:( Men kör jag bara med ett USB åt gången så funkar det perfekt. men då är det ingen vidare nyta att köra med huben........

Kring filmerna så har jag märkt att vissa DIVX inte är kompatibla. Framförallt får det inte vara DIVX HD för det klarar den inte av. Men även vissa andra DIVX filmer har jag inte fått att funka. I mitt fall så är det ca 1/5 av de DIVX-filmer jag testat som inte fungerar. Kör alla filmer via USB.
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]