Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peter78w
Har funderingar på att köpa en s80N från 07.
Det är 2,5t eller 3,2 versioen.
Vilken ska man välja?
Söker helst med automatlådan.
Har tänkt dra normalstor husvagn med den.
Vad ska jag akta mig för vid köp på dessa s80N?
Har absolut ingen koll på dessa så ge mig råd och tips.
av Lövet
Jag har en 3.2 och har tidigare haft en 2.5T och tycker att 3.2an är överlägsen. Tystare, skönare ljud, samt faktiskt snålare. Enda nackdel kanske att den vid 2000 varv är lite svagare.

Bilarna är i stort sett problemfria åtminstone vad som har med motorerna att göra.
av pergrein
Dom fel jag hade på min 2.5T MY08 var:

*Gnek från hjulupphängningen fram och bak vid - grader, fram kom tidigare och bak behövde det vara lite kallare. (Löstes ej)
*Auto defroster på bakrutan/speglar gick ej att stänga av i menyn. (Ny prog.vara / OK)
*Vid snöfall så kunde bilen rycka till och det hände endast vid snöfall eller när man mötte en lastbil och det var mycket snörök så kunde detta även hända. (Löstes ej)
*Knäppet när backspärren släpper i vxl. (Något man får leva med när man har man lådan)

Som dragbil tyckte jag den var bra det få gånger jag drog släp med en MC på.
2.5T är en rätt så stark motor och bra botten vrid för att vara en bensin så man slipper växla så mycket är stor skillnad på 1.6L 150hk jag har i V60:in. Det negativa med motor är väl att den är ganska så törstig fast jag hade Man låda och med Auto tar den ju ännu mer.

Det stora hela var jag nöjd med bilen gick mjukt och fint på vägen...

Mvh
Per
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]