Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av no_brakes
Hej!
Jag har precis fått hem min "nya" V70 D5 -08 och till den följde det med en kabelhärva och en box från dieselkraft.
Men installationsmanualen saknas, är det någon som kan berätta för mig vart kontakterna ska anslutas?

MVH Christian
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tänk dig för både en och tre gånger innan du monterar den där dyngan på din bil..

Sök i forumet och läs på hur boxen jobbar och börja sätta undan pengar på ett konto, för nyttjar du kraften så kommer någon form av ras som ett brev på posten..
av no_brakes
Hittade detta i min sökning också så nu är jag upplyst!
Än tycker jag inte att D5an är så slö så att det är ett måste. Det är ju bara en bruksbil.
Lägger nog kosingarna på fälgar istället.
Användarvisningsbild
av Variosboy
no_brakes skrev:Har läst lite nu och lägger nog ner det projektet då.
Köpa någon? :wink:
Låter som en bra uppenbarelse! :D
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Du kopplar in den troligtvis på commonrailen, på en tryckgivare, denna "lurar" högtryckspumpen att trycket är lite för lågt och således höjer pumpen sitt tryck och du får extra skjuts! Nu har du kanske lagt ner planen på att använda den men jag kan säga att det är en markant skillnad med detta 8)

Själv köpte jag en bil som gått 16 000 mil, och med detta inkopplat från dag 1 utan problem, men säkerligen är Polestar att föredra om du tänker på garantier och dylikt :D

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]