- mån 12 sep 2011, 20:09
Har en 2010 V70 Drive som har gått 2300 mil snart.Har siden bilen var ny hatt vibrasjoner som forplanter seg i hele bilen slik at man kjenner det i stolen når man kjører med lett belastning på motor.Spesielt merkbar i 4.gir i ca 65 km/t og 1650 omdr.Da dette er et turtall som blir brukt ganske mye under kjøring i Norge så hører jeg lyden ganske ofte. Som oftest så forsvinner vibrasjon med å slippe opp gasspådrag eller gi mere gass rundt det aktuelle turtallsområdet.
Har vært innom en rekke ganger på verksted,og ingen feil har blitt funnet og seneste svar på problemet hva at Volvo fabrikken ikke hadde hørt om problemet tidligere,og mente at det ikke var en feil,men en egenskap 1,6D motoren hadde.Dvs de var ikke med på så mye feilsøking videre......
Tekniker på verkstedet hadde kjørt en tilsvarende bil,og fått frem samme vibrasjon.... dvs ikke bare bilen min som har problemet.
Noen flere som har tilsvarende problemer?
Mulig løsning var å chippe bil,eks BSR,RICA o.l for å forandre programvare i styreenhet hvis Volvo ikke ville være med på å gjøre noe...
Har vært innom en rekke ganger på verksted,og ingen feil har blitt funnet og seneste svar på problemet hva at Volvo fabrikken ikke hadde hørt om problemet tidligere,og mente at det ikke var en feil,men en egenskap 1,6D motoren hadde.Dvs de var ikke med på så mye feilsøking videre......
Tekniker på verkstedet hadde kjørt en tilsvarende bil,og fått frem samme vibrasjon.... dvs ikke bare bilen min som har problemet.
Noen flere som har tilsvarende problemer?
Mulig løsning var å chippe bil,eks BSR,RICA o.l for å forandre programvare i styreenhet hvis Volvo ikke ville være med på å gjøre noe...
2013 V40 D2
2014 V70 Awd
2014 V70 Awd