Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OFFO
Sitter och grunnar på en XC70.
Motor & växellåda har jag bestämt. Men nämner inte här.
Jag ser en viss risk för D3 vs D5 snackande i evighet.
Utrustning: Momentum,Tidur,Silver,Hgv pkt. 2,lastlåda & stänkskydd.
Drag köper jag på skroten.
Väger mellan Oncall och elektrisk m-värmare. Då jag har det sistnämda idag och det passar mig
lutar det åt el hållet.

Något jag glömt som man ångrar 10år :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Backkameran tycker jag är suverän. Jag kopplar släp rätt ofta.
Tänk dock på att du ska ha ett drag med Volvos trailermodul+mjukvara för att det ska lira ordentligt med backkameran och annat i bilen.
Användarvisningsbild
av SvenB
OFFO skrev:
Men, en bil för runt 400.000:- och du sparar in på c:a 6.000:- och köper ett drag på skroten. Är det inte skönt att få det fixat innan leverans.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är rätt mycket jox med att montera det där draget. Speciellt om du nu valde en bilmodell som har dubbla utblås där bak. Jag har monterat åtskilliga drag genom åren, men struntade i det den här gången.
Användarvisningsbild
av OFFO
KKR skrev:
OFFO skrev:
Men, en bil för runt 400.000:- och du sparar in på c:a 6.000:- och köper ett drag på skroten. Är det inte skönt att få det fixat innan leverans.

Nja.. nu ska jag ju inte ge så mycket, långt därifrån. Och 6000 blir ju en del diesel... Jag är ju smålänning 8)
Nu kanske alla förstår vad det blir för version och drag har jag på S60n så ett tag klarar jag utan på nya bilen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tänk på att dragvikten på en XC70 bara är runt 1100 kg, om du inte har E-kort.
Användarvisningsbild
av OFFO
apersson850 skrev:Tänk på att dragvikten på en XC70 bara är runt 1100 kg, om du inte har E-kort.
Ja jo, E-kort har jag och med det drar jag mer med S60n. 1600kg tror jag.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det kan nog tänkas. För min XC70 är det 1100 kg med B-kort, 2100 kg med BE. Så det är stor skillnad.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]