- tis 30 aug 2011, 19:16
Hej alla,
jag vet inte om detta är rätt forumdel för min tråd, så en moderator får såklart flytta den till rätt del om så behövs. Jag kommer snart att byta bil, och behöver något med 4WD med vettig markfrigång eftersom jag vill klara nästa vinter bättre än de två förra (bor ute på landet). Det optimala hade såklart varit en stor bil med rejält med utrymme både för passagerarna och i bagagen, välutrustad, billig i inköp och drift men att få allt det där är väl inte så realistiskt
Jag kollar på begagnat som rullat max 5000 mil, helst från 2009 eller 2010, gärna under 330.000:-. Man hittar flest bilar till rätt i pris i XC70-serien men egentligen är det denna jag gillar minst rent estetiskt. Så, om man nu ska köpa en bil med hjärnan och inte med hjärtat, för en gångs skull :shock: :mrgreen: , vad skulle ni forum-rävar rekommendera? Jag har hört/läst att XC70 fortfarande brottas med rätt mycket "skitfel" som krånglande dörrlås, elfel och annat men har hört att XC60 generellt har mindre problem/fel. Stämmer det? Är XC90 vansinnigt dyra i drift om man tänker på service och problem/fel?
jag vet inte om detta är rätt forumdel för min tråd, så en moderator får såklart flytta den till rätt del om så behövs. Jag kommer snart att byta bil, och behöver något med 4WD med vettig markfrigång eftersom jag vill klara nästa vinter bättre än de två förra (bor ute på landet). Det optimala hade såklart varit en stor bil med rejält med utrymme både för passagerarna och i bagagen, välutrustad, billig i inköp och drift men att få allt det där är väl inte så realistiskt