Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spongebob68
#560766
Hej
Efter att ännu en gång fått ett surt påpekande ( med all rätta) att min bil larmar när normala människor behöver sova så är jag less på detta falsklarmande. Inte speciellt bekymrad över inbrott och V70:n har så klen siren att den inte väcker mig utan bara andra så kan jag vara utan den. För att inte tänka på allt knappande när kupefläkten skall in till vintern och man måste sänka skyddsnivån varje gång man parkerar för kvällen.
Går det att få volvo att knappa ur larmet mjukvarumässigt alternativt kan jag ta bort sirenen utan att få felkoder?
Just det, det är en v70 2,0F automat Momentum 09 om det har betydelse
av Mr T
#560776
Vet inte om du kan deaktivera den för gott men om du efter att du låst bilen trycker på hänglåset (på fjärrkontrollen) ytterligare en gång så tror jag att larmet inaktiveras.

Testa!

//Mr T
Användarvisningsbild
av hollan
#560836
jo de går att programera bort larmet på volvo vet inte vilka summor men på en v70n kosta mjukvaran 50:- + inkoppling datorn men tar du de i samband med servicen så kan du nog förhandla bort den summan
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]