Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
08 T6or har länge legat runt 280-300 men ny sjunker de så den känns bra i pris.
Men har de haft den i ett år så kan du säkert pruta lite till.

Lycka till för det är verklingen en kanon kärra. Mycket bil för pengarna.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har inte ens klickat på länken, men har bilen stått hos firman ett helt år så är det j utroligtvis så att den är för dyr..
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har också hållit den unde uppsikt i cirka ett år. Priset är helt ok, det är dock märkligt den stått där så länge tycker jag. Kanske läge att se till så den är nyservad vid leverans pga den långa stilleståndstiden? Räkna med att batteriet också kanske tagit en del skada.

T6 motorn är underbar, aningen törstig men en sak är säker, bensinen blir aldrig billigare än idag så det är bara att slå till :)

/Martin
Användarvisningsbild
av Variosboy
Förstår inte hur ni resonerar, hur kan en bil stå osåld ett år men ändå ha rätt pris??
Användarvisningsbild
av na96gen
Jämfört med andra bilar som ligger ute, men jag håller helt med dig. Är bilen osåld i över ett år så är det helt klart fel pris på den.
Sen är det ju svårt att säga något om exemplaret på en bild samt lite kort text.
Användarvisningsbild
av MartinS
Variosboy skrev:Förstår inte hur ni resonerar, hur kan en bil stå osåld ett år men ändå ha rätt pris??
För ett år sedan var den cirka 40.000 kronor dyrare än idag om jag inte minns helt fel.

En V70 T6 är väldigt iskall idag, det handlar inte så mycket om priset utan om att väldigt få människor vill ha en 3 liters bensinmotor som sprutar ut 270g, det finns helt enkelt ingen marknad för bilen i fråga, det är varför den stått så länge. Detta i kombination med kanske lite tråkiga fälgar och speciell färg i en håla i Skåne gör nog att den inte går åt så fort.

/Martin
Användarvisningsbild
av Variosboy
Man kan ju för att få en snabb överblick jämföra med andra bilar som ligger ute, men sen beror det ju på prutmånen hos dom olika om bilarna blir sålda eller inte..
av pm922
Verkar ju vara trevlig utrustning på den bilen. Lite för mycket mil för min smak men åk dit och titta, känn och kläm både på bilen och på priset. Kanske går att göra en riktigt bra affär. Motorn är helt underbar och drar inte så mycket mer bränsle än vad en 2,5T gör. Möjligtvis genom att man gasar mer i en T6a. AWD är nice och dragvikt på 2000 kg är också bra. Sportläge på automaten har den också. Jag är helnöjd. Har en 2,5FT 11 R-design att välje mellan och jag tar T6:an varje dag jag kan.
Senast redigerad av 1 pm922, redigerad totalt 0 gånger.
av ok3084
Köpte själv en T6 hos Bilmånsson innan sommaren, fick ner priset samt vinterdäck + fälg. Min var något dyrare samt lägre miltal.
Tycker Bilmånsson var mycket bra att ha att göra med även efter köp då jag hittade ett fel som åtgärdades på annan volvo verkstad då avstånd till skåne för mig är över 20mil enkel väg.

mvh

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]