Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte om någon vet om det är nödvändigt att använda "kabelmattan" för att få extraljusen att fungera på en v70 drive 2010? på älder bilar gick det att ta tjuvström från heljuset, funkar det i dag??

fråga 2.
Måste man aktivera någon "mjukvara" i bilen för att extraljusen ska fungera på en v70 drive 2010, har hört ryktas om det.

fråga 3.
volvos kabelmatta är för 2 extraljus om man vill ha 3st extraljus vad/hur gör man då?
det funkar aldeles utmärkt att tjuva tillslaget till reläet från helljuset så kopplade jag på min när jag xenonkonverterdae mitt helljus
hollan skrev:det funkar aldeles utmärkt att tjuva tillslaget till reläet från helljuset så kopplade jag på min när jag xenonkonverterdae mitt helljus
Tack så mycket. Har det någon betydelse när man tjuvar om det är ett vanligt hella eller ett exon ljus.
Glöm bara inte att byta säkringen till en starkare. Helljuset har egen säkring.
Vete fan om jag hade vågat sätta tre 55w halogen (=165 watt) på samma kabel. Det är skillnad som Hollan gjorde, han xenonkonverterade befintligt helljus. Och xenon drar ju dessutom mindre ström än halogen. Jag hade lämnat in och fått det monterat by the book.
Nexus skrev:de är ju bara tillslagsström til relät du tar från helljussladden.....
exakt!! mina xenon konverterade helljus är kopplade som extraljus med seperat relä avsäkrat och 2,5mm kablar
nä de behövs inte
Lär inte märkas...

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]