Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bemman
Hej jag är nästan helt ny här. Jag heter Robin iaf och kör Volvo V70 -10 i taxitrafik.

En kollega har på något sett lyckas få in ett kvitto i skivspelaren. Pappret har hamnat på något konstigt sätt så att cd-spelare tror att den ska mata in en skiva(den tuggar 15sek och vilar 10sek). Jag har försökt fiska ut kvittot men hjälp av smala plastpinnar men jag kunde inte ens känna eller se kvittot. Jag har köpt ett fiskben för att testa om man tog ur cd-spelaren på samma sett som på den modellen äldre men det verkade inte så. Är det någon som vet hur man demonterar mitt konsolen?Bild

/Robin
Användarvisningsbild
av apersson850
Av någon anledning kom jag nu att tänka på han som hade problem med en groda under baksätet... :mrgreen:

Här är en länk till en monteringsanvisning för en CD-växlare. För att få dit den måste man ta sig in i mittkonsolen.

Sen ska du nog berätta för kollegan att han inte ska tro på den där passageraren som försökte slå i honom att det sitter en dokumentförstörare innanför springan! :P
av Bemman
Tack så mycket. Då har jag något att göra imorgon efter passet :) Anledningen att kollegan tryckte in papper där var för att han tycker det var en perfekt ställe att spara viktiga kvitton på.
av oldtimersmc
Bemman skrev:Tack så mycket. Då har jag något att göra imorgon efter passet :) Anledningen att kollegan tryckte in papper där var för att han tycker det var en perfekt ställe att spara viktiga kvitton på.
Jag kan inte se någet fel i det, kvittot ligger ju där bevisligen :mrgreen:
Nu så skall jag ta Cabben till jobbet 24+ o solsken
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bemman skrev:Tack så mycket. Då har jag något att göra imorgon efter passet :) Anledningen att kollegan tryckte in papper där var för att han tycker det var en perfekt ställe att spara viktiga kvitton på.
Alla vet ju att det är mynt man skall stoppa i CD.-facket :wink:
av oldtimersmc
xoxo skrev:..kvitto i CD-spelaren eller groda under baksätet, det är fråga..
?:-/
Du håller dig till de Engelska filosoferna :D
Ps på 90-Talet så sökte jag febrilt efter fjärren till VHS-spelaren varpå min 2-åring med stor förtjusning rusade fram och pekade inne i spelaren...
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]