Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har det blivit affär på en Volvo - första gången jag äger en volvo - Det är väl 40 års krisen :)

Fick inga vinterdäck med och tänkte försöka hitta några begagnade. Men det verkar vara en djungel. Först tänkte jag köpa en par gamla som suttit på en 2001 men förstog i en annan länk att dom inte passar. Kan ngn ge mig ett tips, fattar inte. Min bil är reggad med ( konstigt nog för det är en summum det borde varit 17 eller hur):

Däckdimension axel 1: 205/60 R16 96V Fälgdimension axel 1: 7Jx16x50

Optimalt hade varit någon som vill sälja till mig i stockholmsområdet :)

Magnus
Du kan ha 225/55-16 också om du hittar sånt.
Bultcirkeln är 5/108
Navhålet är 63,4mm

Du kan ha däck & fälg från sista generationens S80 och S60 om du vill

Har för övrigt en uppsättning vinterdäck i garaget som jag tänkte sälja framåt vintern. PMa för info.
andreas_lofgren skrev:Du kan ha 225/55-16 också om du hittar sånt.
Bultcirkeln är 5/108
Navhålet är 63,4mm

Du kan ha däck & fälg från sista generationens S80 och S60 om du vill

Har för övrigt en uppsättning vinterdäck i garaget som jag tänkte sälja framåt vintern. PMa för info.

Men 205-55-16 är inte godkänt på bilen, det gjordes klart av både Volvo och mitt försäkringsbolag förra vintern.
Nej, men det är ju inte det som det står heller. 225/55 står det vilket är originaldimension :wink
Aha det slog mig nu att det är relativt bredden. Ok då är jag med.

Så alla däck på 16 tum som ger mig samma förhållande är ok så länge det inte sticker ut osv osv.

ET är spännande vad är det?
Om du vill köpa begagnade vinterhjul med Volvo originalfälgar så är ett enkelt sätt att kolla på Volvos tillbehörssida vad de olika fälgarna heter som passar på din bil och sen söka på blocket efter annonser.

Köpte själv en uppsättning Regor med i stort sett nya vintersulor för 6.000 förra hösten. I det ingick att säljaren kom hem till mig och lämnade av dem :D

//Mr T
Sweet, precis ngt sånt hade jag tänkt mig.

Har mailat lite v70 annonser på blocket. Det är ju många som lägger ut bilen på blocket innan dom byter in den på bilfirman, hoppas att ngn fattar att dom kan sälja vinterdäcken till mig utan att dom förlorar ngt hos bilfirman.
Inte för att vara tråkig men köp inte för gamla däck, redan ett par år gamla däck är rejält mycke sämre än ny. Vinterdäck är mer färskvara än sommardäcken. Däcken är de som ligger an mot vägen så var inte dumsnåla med dem.

Beställde nya Nokian Hakka 7 dubb till min nu. Fick bli 225/50-17 på. Canicula fälgar. Visst borde kanske valt smalare på 16 tum men 17 fick bli kompromiss för 18 :)

Lycka till med letandet!
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]