Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dtr
Har en V70 my-11 R-design 2,5 FT och bluetooth fungerar jättebra med iphonen. Har sett att i v70 för årets modell my12 så kan man också streama musik via bluetooth. Är det någon som vet om man kan uppdatera mjukvaran i my11 via service så att man även kan streama musik via bluetooth. Vore riktigt skönt att slippa sladden varje gång man ska lyssna på spotify :)

DTR
Användarvisningsbild
av apersson850
Bluetoothstreamning sker till infotainmentsystemet Sensus. Finns kanske inte den funktionen till något av de äldre systemen?
Sensus införs från 2012 års modell.
av dtr
apersson850 skrev:Bluetoothstreamning sker till infotainmentsystemet Sensus. Finns kanske inte den funktionen till något av de äldre systemen?
Sensus införs från 2012 års modell.
Var hos volvohandlaren i helgen och i s40 och v50 classic kan de streama från mobilen och de har inte sensus. Borde kunna bara gå o uppdatera. Hoppas hoppas...
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, det är klart att det går att uppdatera. Det var inte så jag menade. Jag syftade på att de kanske inte vill. Det finns inget som är så enkelt att det inte blir svårt om det görs motvilligt.
av dtr
Ja, det är bara att hoppas på att Volvo "bjuder" på uppdateringen i servicen, det skulle underlätta en hel del, det är jobbigt att dra på och ur sladden :)
av Psyko
Det går inte att uppdatera bilar före modellår 12 eftersom det skiljer sig i
hårdvaran. Enl uppgifterna jag fått kommer det aldrig gå att uppdatera

Att det numer går på S40/V50 classic beror ju även där på att dom bytt hårdvara för multimedia
fast utan sensusdisplay.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]